50 805 läst ·
94 svar
51k läst
94 svar
GSM abonnemang för larm. Ej kontantkort.
K Kane skrev:
37,50:-/mån vilket ger en årskostnad på 450:-.
@pos - kontantkort känns inte som den optimala lösningen då jag vill slippa risken med att ev glömma o därmed göra simkortet inaktivt.
Vad jag fiskar är en operatör som förutom Felia erbjuder samma sorts lösning.
I rimlighetens namn borde det ju finnas, har svårt att tänka mig att de skulle ha monopol.
Tänkte att någon här på forumet kunde kanske ha ett uppslag...
Hade väl hoppats på att ngn aktör skulle kunna erbjuda kontantkort som inte hade någon form av giltlighetstid utan att du laddar det med x kronor och sedan bara kunde "glömma bort" det (åtminstone tills du haft så många larm så att den påfyllda potten var slut).K Kane skrev:
Det verkar återigen finnas ett "gratisabonnemang" på marknaden - Teletek free (http://www.teletek.se/privat/mobiltelefoni.htm). Någon som testat?
Jag använder Telenors Telematikkort som bara behöver laddas på med någon hundring vartannat år. Verkar dock bara vara tillgängligt för företag nu för tiden.E elpres skrev:
Det verkar vara 2 års giltighetstid på mitt kontantkort på Halebop också. Laddade 100:- för ett år sedan och nu står det giltig till 2021-11-16. Aktuellt saldo = 70:-. Surfen slut, men det går att skicka bilder med MMS.
Många operatörer marknadsför sina SIM-kort som "3G", "4G" eller "LTE" men alla operatörer utom Tre, Wifog och Hallon har ett GSM-nät att falla tillbaka på då det inte finns 3G/4G/LTE täckning eller att den enhet som SIM-kortet används i inte stödjer 3G/4G/LTE.C cpalm skrev: