K Kane skrev:
Beror ju på vad du betalar idag. Jag har Telenor kontantkort till ett båtlarm.

37,50:-/mån vilket ger en årskostnad på 450:-.
@pos - kontantkort känns inte som den optimala lösningen då jag vill slippa risken med att ev glömma o därmed göra simkortet inaktivt.

Vad jag fiskar är en operatör som förutom Felia erbjuder samma sorts lösning.
I rimlighetens namn borde det ju finnas, har svårt att tänka mig att de skulle ha monopol.
Tänkte att någon här på forumet kunde kanske ha ett uppslag...
 
E elpres skrev:
..
.....kontantkort känns inte som den optimala lösningen då jag vill slippa risken med att ev glömma o därmed göra simkortet inaktivt.
Då kanske 37.50:-/mån är en billig försäkring?
 
K Kane skrev:
Då kanske 37.50:-/mån är en billig försäkring?
Ja, kanske är det bara jag som är en gniden f*n...
;-)
 
E elpres skrev:
Ja, kanske är det bara jag som är en gniden f*n...
;-)
Ja, för skillnaden blir ju inte hela den summan då alla former av SIM-kort har någon kostnad.
 
K Kane skrev:
Ja, för skillnaden blir ju inte hela den summan då alla former av SIM-kort har någon kostnad.
Hade väl hoppats på att ngn aktör skulle kunna erbjuda kontantkort som inte hade någon form av giltlighetstid utan att du laddar det med x kronor och sedan bara kunde "glömma bort" det (åtminstone tills du haft så många larm så att den påfyllda potten var slut).
 
C
C cpalm skrev:
Det verkar återigen finnas ett "gratisabonnemang" på marknaden - Teletek free ([länk]). Någon som testat?
Dock inte GSM!
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
C
K Kane skrev:
Dock inte GSM!
Nä, kanske inte. Är van vid de stora operatörernas kort som funkar även i 2G-nätet även om det inte är uttalat.
 
E elpres skrev:
Hade väl hoppats på att ngn aktör skulle kunna erbjuda kontantkort som inte hade någon form av giltlighetstid utan att du laddar det med x kronor och sedan bara kunde "glömma bort" det (åtminstone tills du haft så många larm så att den påfyllda potten var slut).
Jag använder Telenors Telematikkort som bara behöver laddas på med någon hundring vartannat år. Verkar dock bara vara tillgängligt för företag nu för tiden.
 
Det verkar vara 2 års giltighetstid på mitt kontantkort på Halebop också. Laddade 100:- för ett år sedan och nu står det giltig till 2021-11-16. Aktuellt saldo = 70:-. Surfen slut, men det går att skicka bilder med MMS.
 
C cpalm skrev:
Nä, kanske inte. Är van vid de stora operatörernas kort som funkar även i 2G-nätet även om det inte är uttalat.
Skärmdump av teletek webbsida som visar alternativ för mobiltelefoni, IP-telefoni, analog telefoni och ADSL bredband.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
C
Jo, jag läste det där när du skrev att det inte var GSM. Vad jag menar är att t.ex. Tele2 som jag har nu inte heller skriver något om att kortet funkar med 2G, men det gör det ändå. Men du har förmodligen rätt.
 
C cpalm skrev:
Det verkar återigen finnas ett "gratisabonnemang" på marknaden - Teletek free
Minimidebitering kr29:-/månad är väl inte samma som gratis?
 
  • Gilla
Kane
  • Laddar…
C
T Taxture skrev:
Minimidebitering kr29:-/månad är väl inte samma som gratis?
Nä, därav "gratisabonnemang" inom citattecken. Ingen av dessa "free/gratis/noll"-abonnemang som funnits genom åren har väl varit helt gratis, utan det brukar betyda ingen fast avgift.
 
C cpalm skrev:
Jo, jag läste det där när du skrev att det inte var GSM. Vad jag menar är att t.ex. Tele2 som jag har nu inte heller skriver något om att kortet funkar med 2G, men det gör det ändå. Men du har förmodligen rätt.
Många operatörer marknadsför sina SIM-kort som "3G", "4G" eller "LTE" men alla operatörer utom Tre, Wifog och Hallon har ett GSM-nät att falla tillbaka på då det inte finns 3G/4G/LTE täckning eller att den enhet som SIM-kortet används i inte stödjer 3G/4G/LTE.
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.