50 805 läst ·
94 svar
51k läst
94 svar
GSM abonnemang för larm. Ej kontantkort.
Så där ja, idag fick jag ett brev från Universal att "gratis 0"-abonnemanget från och med 1/8 kostar 19 kr/mån.
Antar att vi är flera som fått det...
Lustigt nog skriver de ingenting om att man har möjlighet att säga upp abonnemanget, och det är också mindre än en månads varsel tills ändringen träder ikraft. Har inte orkat kolla avtalsvillkoren än, men det kanske finns utrymme att "bråka" lite med dem.
Antar att vi är flera som fått det...
Lustigt nog skriver de ingenting om att man har möjlighet att säga upp abonnemanget, och det är också mindre än en månads varsel tills ändringen träder ikraft. Har inte orkat kolla avtalsvillkoren än, men det kanske finns utrymme att "bråka" lite med dem.
Uppdatera om/när du får det, skulle vara intressant att veta.probeb skrev:
Kollade villkoren och där står mycket riktigt:
"Ändring av prislista får ske tidigast en (1) månad efter det att underrättelse om
ändringen kommit kund till handa. Godtar kunden ej gällande villkorsändring skall
detta meddelas Universal innan villkorsändringen träder ikraft varpå avtalet sägs
upp med omedelbar verkan utan påföljd"
Så detta verkar vara slutet på "eran" av gratisabonnemang. Funderar på att byta till Halebop kontantkort, de tar endast 0,99 kr / sms enligt basprislistan som träder ikraft 31 dagar efter laddning så laddar man en tvåhundring lär det räcka ett par år för mig.
Aktiverade Halebop-kortet idag. Tror ni inte på f-n att Telia inte heller denna gång lyckas hålla sina snyltande fingrar i styr och lura till sig lite mer än vad som är avtalat :sly:cpalm skrev:
Visar sig nämligen att om man köper kontantkortet via deras "shop" så är ett 200 kr kort endast värt 195 kr, trots att det klart och tydligt står i prislistan att "laddningsbeloppet" är 200 kr. Tydligen tar de 5 kr i "laddningsavgift" (som givetvis inte omnämns någonstans, vare sig i prislista eller villkor). Det är naturligtvis "omöjligt" att betala tillbaka denna avgift med mindre än att kortet registreras med telefonnummer, personnummer och PUK-kod(!)
Vem orkar för en femma!? Men principen stör mig s-tan!
När nu tråden glidit lite och även verkar omfatta kontantkort så har vi telenor rörligt 50:-
Ner till 50 kr / år, men man måste alltså ladda årligen för att behålla numret.
http://www.telenor.se/privat/mobil-telefoni/kontantkort/rorligt.html
Ner till 50 kr / år, men man måste alltså ladda årligen för att behålla numret.
http://www.telenor.se/privat/mobil-telefoni/kontantkort/rorligt.html
