C
ginko skrev:
Denna verkar vara billigast idag?
[länk]
:thumbup:
Ser toppen ut. Passa på så länge det varar, dvs innan de inser att det finns en massa människor som vill ha ett fast abbonemang och inte har för avsikt att ringa för mer än ett par kronor i månaden. :)

C
Så där ja, idag fick jag ett brev från Universal att "gratis 0"-abonnemanget från och med 1/8 kostar 19 kr/mån.
Antar att vi är flera som fått det...

Lustigt nog skriver de ingenting om att man har möjlighet att säga upp abonnemanget, och det är också mindre än en månads varsel tills ändringen träder ikraft. Har inte orkat kolla avtalsvillkoren än, men det kanske finns utrymme att "bråka" lite med dem.

Jag fick inget brev..?

C
probeb skrev:
Jag fick inget brev..?
Uppdatera om/när du får det, skulle vara intressant att veta.

Kollade villkoren och där står mycket riktigt:
"Ändring av prislista får ske tidigast en (1) månad efter det att underrättelse om
ändringen kommit kund till handa. Godtar kunden ej gällande villkorsändring skall
detta meddelas Universal innan villkorsändringen träder ikraft varpå avtalet sägs
upp med omedelbar verkan utan påföljd
"

Så detta verkar vara slutet på "eran" av gratisabonnemang. Funderar på att byta till Halebop kontantkort, de tar endast 0,99 kr / sms enligt basprislistan som träder ikraft 31 dagar efter laddning så laddar man en tvåhundring lär det räcka ett par år för mig.

Värdelöst att få detta mitt i sommaren! Ska man byta till Halebop måste man väl säga upp abonnemanget med Universal först och då är man utan larmöverföring under tiden?

Någon som provat Devicom? Hörde att dom debiterar minst 19:-/mån...

Det blir ju samma som universal då, 19 kr/mån

Billigaste hos universal kostar 34:/mån

I brevet som kom från universal står det 19 kr och att abonnemanget heter Mobil 19. Kanske endast finns för de som hade gratisversionen innan.

Går inte att beställa online.

C
cpalm skrev:
Funderar på att byta till Halebop kontantkort, de tar endast 0,99 kr / sms enligt basprislistan som träder ikraft 31 dagar efter laddning så laddar man en tvåhundring lär det räcka ett par år för mig.
Aktiverade Halebop-kortet idag. Tror ni inte på f-n att Telia inte heller denna gång lyckas hålla sina snyltande fingrar i styr och lura till sig lite mer än vad som är avtalat :sly:

Visar sig nämligen att om man köper kontantkortet via deras "shop" så är ett 200 kr kort endast värt 195 kr, trots att det klart och tydligt står i prislistan att "laddningsbeloppet" är 200 kr. Tydligen tar de 5 kr i "laddningsavgift" (som givetvis inte omnämns någonstans, vare sig i prislista eller villkor). Det är naturligtvis "omöjligt" att betala tillbaka denna avgift med mindre än att kortet registreras med telefonnummer, personnummer och PUK-kod(!)
Vem orkar för en femma!? Men principen stör mig s-tan!

Måste inte halebop laddas varje år?

Mikael_L
C
probeb skrev:
Måste inte halebop laddas varje år?
Det verkar inte så, men det återstår väl att se :p

@charlie8888, sluta spamma.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.