Precis köpt ett hus med källare. Grusgång vars singel försvunnit då förra ägaren ej hunnit underhålla. Vi funderar på att lägga stenplattor ca 500x500 mot husfasad runt om och göra om så att det lutar från huset. Just nu är det rakt eller lutning mot huset.
Tror att gången har 0/8 eller 0/16 nu. Gräver jag ner ca 15 så är det fortfarande samma typ av grus.
Fel att fylla på med 0/32 för att få upp lutningen och 8/16 för dränering och avsluta med 2/5 innan stenplattor? Behöver jag fiberduk/markduk? Ca 2 meter grusgång mellan husfasad och gräsmatta. Vi kommer att så gräs så att gången försvinner och gräset ska växa mot stenplattorna.
Kom med idéer eller förslag