Hej,

Jag vill göra om uppfarten till vår sommarstuga, men dessvärre står det typ 10 tallar precis bredvid själva uppfarten. Helst hade jag gjort det enklaste - Schakta av och lägga på makadam + singel som ytlager.

MEN

Hur fasen ska jag hålla rent för tallbarren? Jag vill INTE ta ner tallarna. Alternativt grus som är lättare att hålla rent från barren? Med singel gissar jag att man bara blandar ner tallbarren i stenen om man går på med kratta.

Stenläggning är inte ett alternativt då detta är vår sommarstuga. Hinner helt enkelt inte.

Tips?

Uppfart vid en sommarstuga med markerade tallar längs vägen, vilket indikerar problemet med tallbarr nära uppfarten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

EDIT: Oops - Fel forum. Flytta någon?

Jag har en (1) tall på min gräsmatta och krattar upp ungefär 2 sopsäckar barr och kottar om året ...

Med 10 tallar lär du ju lägga hela sommarsemestern på att hålla uppfarten ren ....

Varför vill du lägga grus på uppfarten?
Grus i den vackra naturmiljön blir en sådan avvikelse så det kommer att lysa lång väg. Stugan, tallarna och miljön i övrigt ger ett så tjusigt och harmoniskt intryck, allt passar ihop - men inte gruset.
Ett annat alternativ om du vill markera infarten vore att sätta på täckbark som inte avviker från miljön i övrigt och då slipper du också problemet med tallbarr, de syns ett litet tag men inte så det stör - bara en synpunkt.

• Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.