Hej!
Vi har tallar på bor uppfart så vi får massa barr och löv på bort grus. Någon som sitter på ett knep på hur man får bort detta utan att få med sig för mycket av gruset?

• Grusuppfart täckt med barr och löv från närliggande tallar, omgiven av gröna buskar och träd i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Grusuppfart med barr och löv från tallar bredvid garage; solbelyst skugga över ytan.
    Skapa konto
  • Flicka står på grusuppfart bredvid en bil, omgiven av löv och barr. Byggsäckar vid sidan och hus i bakgrunden.
    Skapa konto
Lövblås.

• Gilla
Prodigys
  • Laddar…
C
Säger också lövblås, även om det inte är någon optimal lösning då det kan vara svårt att få bort dem utan att också blåsa iväg gruset.

• Gilla
JB80
  • Laddar…
Tänkte också föreslå lövblås, säkrast att flytta bilen först, ser inte gratis ut. Kan tänka mig att det behövs några blåsningar med lite omrörning mellan. Så får man se hur nära/hårt man måste blåsa på för rätt resultat

• Gilla
JB80
  • Laddar…
Magnus E K
Lövblås är aldrig okej i ett villaområde pga bullret.

• Haha
  • Wow
Discoman och 2 till
  • Laddar…
Magnus E K Magnus E K skrev:
Egentligen är jag beredd att skriva under på detta, men är de elektriska lövblåsarna lika störande?

Är de värre än bensingräsklippare, bensintrimmers, etc.?

Magnus E K
K Kane skrev:
Är de värre än bensingräsklippare, bensintrimmers, etc.?
Enligt egen erfarenhet ja. Bensintrimmers kanske låter lika illa egentligen men när de används brukar det bara vara nån gång i veckan medan den jäkla lövblåsen ska fram så fort det ligger lite löv på marken (vilket är i stort sett varje dag en lång period av hösten) så jag stör mig mer på den.

Är det
Enligt egen erfarenhet ja. Bensintrimmers kanske låter lika illa egentligen men när de används brukar det bara vara nån gång i veckan medan den jäkla lövblåsen ska fram så fort det ligger lite löv på marken (vilket är i stort sett varje dag en lång period av hösten) så jag stör mig mer på den.
ok förstår om den är framme ofta att man blir irriterad. Vi har en men använder den väldigt sällan trots ymnigt med löv från vår ek bl a

• Gilla
Magnus E K
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.