5 473 läst ·
40 svar
5k läst
40 svar
Grunnar på denna TV.
Gå till en butik och begär en full demonstration av de innan köp. Själv sitter jag med en Humax HD-box som enligt försäljaren skulle klara inspelning på USB, ännu har jag inte hittat den knappen.
Den har ju DVBT2 vilket jag förstått tillkommit för att man ska kunna sända markbunden tv i hd, varför är apparaten då bara HD ready? En annan grej, om det är en smart tv, se till att du kan hämta vilken internetsida du vill och inte bara de installerade apparna.
Annars tycker jag maskinen verkar vara mycket bra för de pengarna.
Den har ju DVBT2 vilket jag förstått tillkommit för att man ska kunna sända markbunden tv i hd, varför är apparaten då bara HD ready? En annan grej, om det är en smart tv, se till att du kan hämta vilken internetsida du vill och inte bara de installerade apparna.
Annars tycker jag maskinen verkar vara mycket bra för de pengarna.
Skulle då aldrig välja något lägre än 1920x1080 på en tv, oavsett storlek...
Min erfarenhet när det uppspelning av h.264/x.264, xvid, osv är att en del filer går men många inte, då det finns så många varianter och inställningar av formaten. Enda raka är att ta med en usb-sticka med det material som du vill kunna spela upp till en butik och testa.
Min erfarenhet när det uppspelning av h.264/x.264, xvid, osv är att en del filer går men många inte, då det finns så många varianter och inställningar av formaten. Enda raka är att ta med en usb-sticka med det material som du vill kunna spela upp till en butik och testa.
Men är bildQ så viktig på en liten 24". Vi kan ju utgå från att TS ska ha den på toaletten eller kanske i ett Gym och då spelar väl inte detta så stor roll. Stoleken är ju som en normal dataskärm idag och är det en sådan han behöver ska han definitivt leta efter fullHD skärm.
Är det bara jag som reagerar på att en 24" kostar nästan 4kkr?Nimajneb skrev:
Det är ju en 24" TV och det har ingen betydelse, min åsikt, när det gäller 32" eller mindre.cust3000 skrev:
Är ju t.o.m. svårt att se skillnad mellan bra SD-sändning och HD på dessa små skärmar om TVn skalar om materialet bra.
Nu vet jag inte hur du tar in dina kanaler men analoga sändningar går inte att spela in utan endast digitala. Värt att tänka på. Du måste även titta på samma kanal som du spelar in på, så att titta på en och spela in på en annan är inte möjligt.
Jo, "hepp" var det första jag tänkte när jag såg priset. Och så började jag fundera på om det var en 24" eller 60".slacker skrev:
TS - vad ska du ha TV:n till egentligen? Jag skulle starkt misstänka att du kan hitta betydligt mer prisvärda alternativ.
Jag fattade först inte vad du riktigt tänkte på, då all utsändning är digital idag.Realdoolar skrev:
Men nu kom jag på att du kanske menar att i flerbostadshus där man kan ha ett analogt nät kvar, t.ex. comhem, så går det alltså inte att spela in program på USB på TV'n ...?
Jo men den är ju lite utöver det vanliga. Jag har själv letat efter en tv mellan 22"-28" för sovrummet och det verkar som de kostar samma som 32" och uppåt. Mitt krav är dock att den ska ha DVBT2 mottagare då jag endast tittar på markbunden utan Boxerkort.pelpet skrev:
TS objekt skulle kunna vara ett alternativ även för mig om den, till det priset, har en obunden Webbläsare.
Exakt! Dock frisänds ju givetvis must-carry-utbudet digitalt, i alla fall Comhems hus. Medans övriga kanaler i bara går att få in analogt om man inte abonnerar på dom.Mikael_L skrev:
För övrigt är det ju inte bara flerbostadshus som har kabel
ComHem frisänder inga kanaler digitalt hos oss, bara analogt. Så jag håller inte med om att det är givet.Realdoolar skrev:
Är du verkligen säker på det? Dom ända kanalerna dom inte frisänder av public service är SVT 1&2 HD för det finns det inga lagkrav på. Bara du har en digitaltvmottagare som stödjer DVB-C