Av någon anledning så sticker det ut en grundsten i ett av våra rum vid golvet. Jag försökte hacka bort britar från den men med element och tidsbrist så gav jag upp. Hur gör jag det snyggt här?
Jag kommer lägga golvlist runt om i rummet men här går det inte. Vad blir bäst? Någon massa som jag tätar med eller någon annan lösning?

Jag kommer lägga golvlist runt om i rummet men här går det inte. Vad blir bäst? Någon massa som jag tätar med eller någon annan lösning?
Eftersom det redan är sågat i golvet runt stenen så är det bästa att lägga akrylfogmassa mot stenen och golvet.
Ser svårt ut med listen också in i hörnet, eller är det bara en synvilla.
Men går det inte sätta listen in i hörnet så hade jag avslutat listen med en fasning in mot väggen och sen målat stenen och lagt fog mot golvet.
Men passar listen hade jag gjort på samma sätt och sågat ut listen för stenen och lagt fog där också, då syns "felet" och blir lika på golvet och väggen.
Ser svårt ut med listen också in i hörnet, eller är det bara en synvilla.
Men går det inte sätta listen in i hörnet så hade jag avslutat listen med en fasning in mot väggen och sen målat stenen och lagt fog mot golvet.
Men passar listen hade jag gjort på samma sätt och sågat ut listen för stenen och lagt fog där också, då syns "felet" och blir lika på golvet och väggen.
Klicka här för att svara