1 388 läst · 3 svar
1k läst
3 svar
Grundning vid sugande material?
Skall sätta upp fiberfilt och man skall grunda innan man slänger på klistret om de är sugande material.
Jag har både plywood och spackel på puts som jag antar båda bettraktas som sugande.
Grunda med vad?
Grundfärg?
Ett lager klister?
Primer?
Något helt annat?
Framgår inte och som amatör vet jag ju inte.
Jag har både plywood och spackel på puts som jag antar båda bettraktas som sugande.
Grunda med vad?
Grundfärg?
Ett lager klister?
Primer?
Något helt annat?
Framgår inte och som amatör vet jag ju inte.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 898 inlägg
Står på vävlimsburken, om jag inte missminner mig så ska man blanda lika delar vävlim och vatten till när man grundar.
Stod inget på min men förutsätter att det gäller alla i så fall.13th Marine skrev:
Kan någon bekräfta proportionerna?
[edit] Rättelse. På min står att den inte skall förtunnas. Kan jag tolka som att den inte skall förtunnas i vanlig användning. Inte förtunnas för grundning heller. Eller att den inte är lämplig för grundning........
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 898 inlägg
Jag har använt kiiltos, på den står det att man kan späda när man grundar, men inte hur mycket.N Nizztos skrev:Stod inget på min men förutsätter att det gäller alla i så fall.
Kan någon bekräfta proportionerna?
[edit] Rättelse. På min står att den inte skall förtunnas. Kan jag tolka som att den inte skall förtunnas i vanlig användning. Inte förtunnas för grundning heller. Eller att den inte är lämplig för grundning........
Vill dra till minnes att jag grundar både utspädd och outspädd, kan inte säga att jag noterat någon skillnad (mer än att det går åt mer när den är outspädd).
Jag skulle tro att anvisningen ska ej spädas gäller när du ska sätta upp något med den.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Björkar vid hus
Miljö & Hälsa -
Saknar kvitton vid husförsäljning.
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Behövs en urfräsning i golvsockel vid diskmaskin och vinkyl?
Kök -
Hur allvarligt? Använt fel olja vid grundning innan målning staket / stolpar
Färg, Måla & Tapetsera -
Hur måla vidare vårt Götenehus efter fabriksgrundningen?
Färg, Måla & Tapetsera