Skall sätta upp ett staket. Inga konstigheter, plintar, stolpar, bärlinor och staket ribbor. Har köpt fasade reglar för avrinning.
Fråga: alla arbetsbeskrivningar visar att bärlinans avrinning är MOT ribborna. Även staket jag kollat på har det, men för min del verkar detta intuitivt FEL. Varför inte ha vinkeln från ribborna så att vattnet kan rinna av utan att hamna mellan bärlina och ribba?
Typisk arbetsbeskrivning från hornbach: https://www.hornbach.se/projekt/bygga-staket/
Fråga: alla arbetsbeskrivningar visar att bärlinans avrinning är MOT ribborna. Även staket jag kollat på har det, men för min del verkar detta intuitivt FEL. Varför inte ha vinkeln från ribborna så att vattnet kan rinna av utan att hamna mellan bärlina och ribba?
Typisk arbetsbeskrivning från hornbach: https://www.hornbach.se/projekt/bygga-staket/
Jag tror alla staket jag sett har haft avrinningen från ribborna, hade så själv på förra staketet.J jonasandero skrev:Skall sätta upp ett staket. Inga konstigheter, plintar, stolpar, bärlinor och staket ribbor. Har köpt fasade reglar för avrinning.
Typisk arbetsbeskrivning från hornbach: [länk]
Hade lätt gjort så igen om ingen har en bra motivering varför man vill ha vattnet mot ribborna och inte frisidan.
tja säkert tänkt för enkelt snabbt för diy personer
Men om man vill ha det lilla extra 2-4åren så skall liggaren vara mellan stoplarna och sneddel inåt så vatten rinner av SAMT inget fothåll för den lille personen... bara hur jag ser det
Men om man vill ha det lilla extra 2-4åren så skall liggaren vara mellan stoplarna och sneddel inåt så vatten rinner av SAMT inget fothåll för den lille personen... bara hur jag ser det
En 70*70 tryckt stolpe som "blir extra vattenbegjuten" lär nog nästan aldrig bli helt torr, en 20*34 ribba lär nog torka till oavsett..J jonasandero skrev: