Håller på med min friggebod och tänkte då köpa grundmålad panel, 145x22 och 95x22.
Har kollat både på Beijer och Byggmax och upplever att det är betydligt sämre kvalité på detta virket.
Kanske redan diskuterats eller kanske bara jag som fått för mig det...
Har kollat både på Beijer och Byggmax och upplever att det är betydligt sämre kvalité på detta virket.
Kanske redan diskuterats eller kanske bara jag som fått för mig det...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Västra Götaland
· 1 849 inlägg
Handlar ofta från Beijer, då brukar det ofta vara samma leventör/kvalitet på båda sorterna. Varierar mer mellan partierna än behandlingen enligt min uppfattningP-plats skrev:
Medlem
· Västra Götaland
· 1 849 inlägg
Finns ingen mänsklig hand med i hela hanteringen på alla större sågar, oavsett om det målat eller inte. Och köper man av samma klassningen så är det den som styr kvaliteten (ska vara). Tror mer på slumpen i så fall. Byggt 3 hus på ett par år, mesta av panelen köpt grundad, andra delar ogrundat med samma profil/hyvling såg ingen som helst skillnad i något fall.
Var och handlade idag igen och nu var det riktigt fint virke... 👌Autodidak1 skrev:Finns ingen mänsklig hand med i hela hanteringen på alla större sågar, oavsett om det målat eller inte. Och köper man av samma klassningen så är det den som styr kvaliteten (ska vara). Tror mer på slumpen i så fall. Byggt 3 hus på ett par år, mesta av panelen köpt grundad, andra delar ogrundat med samma profil/hyvling såg ingen som helst skillnad i något fall.
Klicka här för att svara