64 388 läst ·
167 svar
64k läst
167 svar
Grundlurad av Amazon.se
Cdon fungerar väl på liknande sätt, man är mellanhand för mängder av säljbolag och kan därmed teckna avtal för att pressa priset som kanal för många kunder.
Kärringen handlade nån grej på Amazon som blev restad, det var en liten procedur att få tillbaka pengarna när hon betalt med kortet. Skapade en hel del irritation, mest principen och förfarandet då det var en struntsumma.
Själv har jag handlat ett par gånger utan krångel, även om jag väldigt ofta hellre väljer att betala 10-20% mer för samma produkt om den finns hos en svensk leverantör då det känns bättre på nått sätt 🙃
Kärringen handlade nån grej på Amazon som blev restad, det var en liten procedur att få tillbaka pengarna när hon betalt med kortet. Skapade en hel del irritation, mest principen och förfarandet då det var en struntsumma.
Själv har jag handlat ett par gånger utan krångel, även om jag väldigt ofta hellre väljer att betala 10-20% mer för samma produkt om den finns hos en svensk leverantör då det känns bättre på nått sätt 🙃
Låter som en plan. 👍🏻😃M Markarbetaren skrev:Cdon fungerar väl på liknande sätt, man är mellanhand för mängder av säljbolag och kan därmed teckna avtal för att pressa priset som kanal för många kunder.
N
Nalleman64
Medlem
· Östergötland
· 2 021 inlägg
Nalleman64
Medlem
- Östergötland
- 2 021 inlägg
Hittills har jag enbart positiva erfarenheter av Amazon. Som årsmedlem i Prime för 549:- får jag en ganska bra streamingtjänst och fri frakt på varor som säljs av Amazon själva (märkt med Prime på produktsidan).
Dessutom går många varor som annars är svåra att hitta att köpa hos Amazon.
Elektronik (satellitmottagare och tillbehör till dessa i mitt fall) kan man köpa mycket billigare hos Amazon än hos svenska återförsäljare. Har sparat många tusenlappar på att köpa exakt samma produkt hos Amazon istället för hos ett svenskt företag. Samma garantier gäller så när det handlar om så pass stora skillnader är valet enkelt.
Handlar det om mindre prisskillnader köper jag hos det svenska företaget.
Leveranserna från Amazon har hittills varit otroligt snabba och oftast ända hem till dörren.
Elektronik (satellitmottagare och tillbehör till dessa i mitt fall) kan man köpa mycket billigare hos Amazon än hos svenska återförsäljare. Har sparat många tusenlappar på att köpa exakt samma produkt hos Amazon istället för hos ett svenskt företag. Samma garantier gäller så när det handlar om så pass stora skillnader är valet enkelt.
Leveranserna från Amazon har hittills varit otroligt snabba och oftast ända hem till dörren.
Amazon funkar hur bra som helst.
Har beställt kl 22-23 på kvällen och ligger för uthämtning efter lunch dagen efter.
Reklamation och problem har lösts på bästa sätt hittills.
Det enda som hänt är att jag vid några tillfällen fått meddelande att de tyvärr inte kan leverera och makulerat beställningar. Sen har det skickats ändå och kunna hämtats ut men strukits från fakturan så en del har varit gratis.
Sist var det två termosar för 300kr som blev gratis.
Tittar först på Amazon om man ska beställa något för det går snabbast och enklast
Har beställt kl 22-23 på kvällen och ligger för uthämtning efter lunch dagen efter.
Reklamation och problem har lösts på bästa sätt hittills.
Det enda som hänt är att jag vid några tillfällen fått meddelande att de tyvärr inte kan leverera och makulerat beställningar. Sen har det skickats ändå och kunna hämtats ut men strukits från fakturan så en del har varit gratis.
Sist var det två termosar för 300kr som blev gratis.
Tittar först på Amazon om man ska beställa något för det går snabbast och enklast
Som jag skrivet på annat ställe de har blivit helkassa på att leverera, problemen verkar ha börjat någon gång i våras. Funkade bra innan dess numera är det mer av ett lotteri man vet aldrig vad på en beställning som kommer i rimlig tid, går bara att köpa saker man inte behöver i närtid numera.
Saker som anges som i lager kommer inte som de skall, och det finns knappt något att köpa eller så är priset fel.
Tyvärr har jag en hel del kvar i presentkort på DE siten att spendera, lär ta ett tag att bli av med dem i nuvarande takt!
Saker som anges som i lager kommer inte som de skall, och det finns knappt något att köpa eller så är priset fel.
Tyvärr har jag en hel del kvar i presentkort på DE siten att spendera, lär ta ett tag att bli av med dem i nuvarande takt!
det är ju ingen egen butikBusster skrev:
Toppen - för dig! Jag har kikat på Trustpilot där 60% ger 1 stjärna även om det också ges 5 stjärnor och allt däremellan.N Nalleman64 skrev:Hittills har jag enbart positiva erfarenheter av Amazon. Som årsmedlem i Prime för 549:- får jag en ganska bra streamingtjänst och fri frakt på varor som säljs av Amazon själva (märkt med Prime på produktsidan).
Jaha, drar de pengarna fastän artikeln är restnoterad? Jag har fått för mig att Amazon inte drar några pengar förrän de skeppar grejorna, men jag kan ha fel.M Markarbetaren skrev: