Har tidigare handlat en hel del saker till huset via amzon.se. Nu är det slut
Jag har just blivit grundlurad av Amazon.se och kommer aldrig ha att göra med dem mer vilket jag rekommenderar alla er andra som ev. gör affärer där också.
Beställde tre varor i maj för 714:51kr/st som var restade. För ca 2 veckor sedan såg jag att de åter fanns i lager. Nu för 1036:29kr/st. Jag hörde av mig till Amazon för att få reda på när min beställning skulle komma och de började undersöka. Idag kommer en e-post att de fått slut i det lager jag beställt ifrån och de annullerar min order.
Vill jag beställa går det bra att göra det igen - nu till det högre priset.
Detta är inget annat än lurendrejeri och oseriös handel. Jag har begärt att få mitt konto avslutat och alla mina uppgifter raderade.
Mitt råd: Handla aldrig något på Amazon.se. Förr eller senare blir ni lurade!
Vad har ni andra för erfarenheter? Finns det bättre ställen att hitta saker på? Får man bete sig hur som helst idag?
🤬
Stor skillnad! Samma vara!
Jag har just blivit grundlurad av Amazon.se och kommer aldrig ha att göra med dem mer vilket jag rekommenderar alla er andra som ev. gör affärer där också.
Beställde tre varor i maj för 714:51kr/st som var restade. För ca 2 veckor sedan såg jag att de åter fanns i lager. Nu för 1036:29kr/st. Jag hörde av mig till Amazon för att få reda på när min beställning skulle komma och de började undersöka. Idag kommer en e-post att de fått slut i det lager jag beställt ifrån och de annullerar min order.
Detta är inget annat än lurendrejeri och oseriös handel. Jag har begärt att få mitt konto avslutat och alla mina uppgifter raderade.
Vad har ni andra för erfarenheter? Finns det bättre ställen att hitta saker på? Får man bete sig hur som helst idag?
🤬
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Den ena säljs av amazon, den andra säljs av "colonel gustave". Så det är viss skillnad.
Amazon är ju en front för många butiker, inte bara varor från deras eget lager. På gott och ont.
Kan ordern stå kvar i väntan på att amazon får in varan till sitt eget lager?
Amazon är ju en front för många butiker, inte bara varor från deras eget lager. På gott och ont.
Kan ordern stå kvar i väntan på att amazon får in varan till sitt eget lager?
Svaret jag fick var NEJ! Svaret jag fick när jag ville prata med någon högre upp var NEJ! Ngt ansvar borde de väl ha - eller?B BSOD skrev:
Håller med ovanstående. Du är inte lurad, utan är irriterad på att Amazon har restat den hos sig och kan inte leverera. Medans andra helt fristående företag som säljer på deras sida är dyrare. Det gäller att förstå att amazon är inte en webbhandlare, utan en samlingsplats för 100 tals. Lite som att gå in på calsohlson i köpcentret, och sen gå vidare till Kjell när Clas inte hade inne sin rea produkt, och begära att Kjell skall sälja till samma pris, då de befinner sig i samma köpcenter.
Jag vet nog hur det fungerar att man ”bara” är en butik, och knappt det, men tycker ändå att man måste ta ansvar för de som säljer i butiken. Vill man inte ha mig som kund är det fint med det. Jag har just avslutat mitt konto och kommer inte handla där mer. 🤗FredrikR skrev:
Mina amazon erfarenheter.
Betalar för Prime, skaplig mediaströmning tillsammans med ofta fri frakt. Jag vet att gratis är samma sak som kostnaden är dold…
Överlag extremt snabba leveranser, för det mesta hemkört till dörr! Väldigt lätt att reklamera. Man hittar det mesta som är svårt att finna.
Det är väl bara att köpa foderburkarna någonannanstanns till bättre pris??
Betalar för Prime, skaplig mediaströmning tillsammans med ofta fri frakt. Jag vet att gratis är samma sak som kostnaden är dold…
Överlag extremt snabba leveranser, för det mesta hemkört till dörr! Väldigt lätt att reklamera. Man hittar det mesta som är svårt att finna.
Jo, just! Och det är ju det jag också efterfrågar. Var handlar man bättre. 😃L largab skrev:Mina amazon erfarenheter.
Amazon är en portal med olika butiker, de olika priserna är från olika butiker. Inget konstigt.Busster skrev:
Ungefär som ett varuhus med olika butiker i, eller att samma mjölk har olika pris på Ica eller Coop.
Absolut! Det förstår jag. Men! Jag tycker då att man inte ska sälja i eget namn eller ha en egen butik hos de andra butikerna eller hur man nu ska uttrycka sig. Då får man vara ett köpcenter men utan egen butik. Med egen butik följer ett ansvar och det tycker inte Jag att Amazon tar! 😉Fotografen skrev:
Nja, det var en väldigt förenklad syn på saken. Jag går ju till ett köpcenter som erbjuder ”billiga bullar” i sin egen butik. När jag, och kanske många andra, lockas till köpcentrets butik och ser att bullarna inte finns i köpcentrets butik till det pris de har lovat utan att de då hänvisar till andra butiker i köpcentrat, ICA, Konsum och fler, där bullarna kostar 50% mer (pengar de får provision på) så blir jag förbannad och kommer inte besöka det köpcentret igen. Finns ju många andra köpcenter att handla i.useless skrev:
Som jag läser av de snabba svar som kommit in här så verkar det inte finnas bättre ställen att handla på eftersom ingen kommer något förslag! Är det då jag som grundlurat mig själv - eller va! 😉Busster skrev:
Har tidigare handlat en hel del saker till huset via amzon.se. Nu är det slut
🤬[bild] Stor skillnad! Samma vara! [bild]