Har tidigare handlat en hel del saker till huset via amzon.se. Nu är det slut

Jag har just blivit grundlurad av Amazon.se och kommer aldrig ha att göra med dem mer vilket jag rekommenderar alla er andra som ev. gör affärer där också.
Beställde tre varor i maj för 714:51kr/st som var restade. För ca 2 veckor sedan såg jag att de åter fanns i lager. Nu för 1036:29kr/st. Jag hörde av mig till Amazon för att få reda på när min beställning skulle komma och de började undersöka. Idag kommer en e-post att de fått slut i det lager jag beställt ifrån och de annullerar min order.

Vill jag beställa går det bra att göra det igen - nu till det högre priset.

Detta är inget annat än lurendrejeri och oseriös handel. Jag har begärt att få mitt konto avslutat och alla mina uppgifter raderade.
Mitt råd: Handla aldrig något på Amazon.se. Förr eller senare blir ni lurade!

Vad har ni andra för erfarenheter? Finns det bättre ställen att hitta saker på? Får man bete sig hur som helst idag?

🤬 Beställningssida för husdjursmatbehållare, totalt pris och betalningsmetod, instruktioner för orderinformation och paketspårning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Stor skillnad! Samma vara! En skärmavbildning av en produktlista från Amazon för en husdjursmatsbehållare på 18 kg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
  • Gilla
  • Wow
  • Älska
Thomas Buskhagen och 38 till
  • Laddar…
B
Den ena säljs av amazon, den andra säljs av "colonel gustave". Så det är viss skillnad.

Amazon är ju en front för många butiker, inte bara varor från deras eget lager. På gott och ont.

Kan ordern stå kvar i väntan på att amazon får in varan till sitt eget lager?

• Gilla
  • Haha
Thomas Buskhagen och 68 till
  • Laddar…
B BSOD skrev:
Den ena säljs av amazon, den andra säljs av "colonel gustave". Så det är viss skillnad.

Amazon är ju en front för många butiker, inte bara varor från deras eget lager. På gott och ont.

Kan ordern stå kvar i väntan på att amazon får in varan till sitt eget lager?
Svaret jag fick var NEJ! Svaret jag fick när jag ville prata med någon högre upp var NEJ! Ngt ansvar borde de väl ha - eller?

• Haha
  • Wow
katho75 och 12 till
  • Laddar…
Du är på med hur Amazon funkar va?

Grundlurad är väl kanske att ta i lite. 😇

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Sthlm1891 och 123 till
  • Laddar…
F
Busster Busster skrev:
Svaret jag fick var NEJ! Svaret jag fick när jag ville prata med någon högre upp var NEJ! Ngt ansvar borde de väl ha - eller?
Man måste förstå hur det fungerar och förstå att allt på Amazon inte säljs av Amazon. Tills det är förstått så gör du nog rätt dom inte handlar där.

• Gilla
  • Haha
leven85 och 48 till
  • Laddar…
Håller med ovanstående. Du är inte lurad, utan är irriterad på att Amazon har restat den hos sig och kan inte leverera. Medans andra helt fristående företag som säljer på deras sida är dyrare. Det gäller att förstå att amazon är inte en webbhandlare, utan en samlingsplats för 100 tals. Lite som att gå in på calsohlson i köpcentret, och sen gå vidare till Kjell när Clas inte hade inne sin rea produkt, och begära att Kjell skall sälja till samma pris, då de befinner sig i samma köpcenter.

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Roger Fundin och 104 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Du är på med hur Amazon funkar va?

Grundlurad är väl kanske att ta i lite. 😇
Jag vet nog hur det fungerar att man ”bara” är en butik, och knappt det, men tycker ändå att man måste ta ansvar för de som säljer i butiken. Vill man inte ha mig som kund är det fint med det. Jag har just avslutat mitt konto och kommer inte handla där mer. 🤗

• Haha
  • Gilla
  • Älska
Epoxil och 11 till
  • Laddar…
Mina amazon erfarenheter.
Betalar för Prime, skaplig mediaströmning tillsammans med ofta fri frakt. Jag vet att gratis är samma sak som kostnaden är dold…
Överlag extremt snabba leveranser, för det mesta hemkört till dörr! Väldigt lätt att reklamera. Man hittar det mesta som är svårt att finna.
Det är väl bara att köpa foderburkarna någonannanstanns till bättre pris??

• Gilla
  • Älska
oh2000 och 53 till
  • Laddar…
F fsn skrev:
Man måste förstå hur det fungerar och förstå att allt på Amazon inte säljs av Amazon. Tills det är förstått så gör du nog rätt dom inte handlar där.
Det förstår jag gott och väl. Men som sagt nedan!

• Haha
  • Gilla
katho75 och 5 till
  • Laddar…
L largab skrev:
Mina amazon erfarenheter.
Betalar för Prime, skaplig mediaströmning tillsammans med ofta fri frakt. Jag vet att gratis är samma sak som kostnaden är dold…
Överlag extremt snabba leveranser, för det mesta hemkört till dörr! Väldigt lätt att reklamera. Man hittar det mesta som är svårt att finna.
Det är väl bara att köpa foderburkarna någonannanstanns till bättre pris??
Jo, just! Och det är ju det jag också efterfrågar. Var handlar man bättre. 😃

• Haha
  • Gilla
Eli G och 4 till
  • Laddar…
Busster Busster skrev:
Amazon är en portal med olika butiker, de olika priserna är från olika butiker. Inget konstigt.
Ungefär som ett varuhus med olika butiker i, eller att samma mjölk har olika pris på Ica eller Coop.

• Gilla
Roger Fundin och 20 till
  • Laddar…
Fotografen Fotografen skrev:
Amazon är en portal med olika butiker, de olika priserna är från olika butiker. Inget konstigt.
Ungefär som ett varuhus med olika butiker i, eller att samma mjölk har olika pris på Ica eller Coop.
Absolut! Det förstår jag. Men! Jag tycker då att man inte ska sälja i eget namn eller ha en egen butik hos de andra butikerna eller hur man nu ska uttrycka sig. Då får man vara ett köpcenter men utan egen butik. Med egen butik följer ett ansvar och det tycker inte Jag att Amazon tar! 😉

• Haha
katho75 och 4 till
  • Laddar…
Känner du dig grundlurad och vägrar handla mer på ICA också om dom har slut på kanelbullar på rea så du måste köpa dyrare på Konsum?

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Roger Fundin och 63 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Känner du dig grundlurad och vägrar handla mer på ICA också om dom har slut på kanelbullar på rea så du måste köpa dyrare på Konsum?
Nja, det var en väldigt förenklad syn på saken. Jag går ju till ett köpcenter som erbjuder ”billiga bullar” i sin egen butik. När jag, och kanske många andra, lockas till köpcentrets butik och ser att bullarna inte finns i köpcentrets butik till det pris de har lovat utan att de då hänvisar till andra butiker i köpcentrat, ICA, Konsum och fler, där bullarna kostar 50% mer (pengar de får provision på) så blir jag förbannad och kommer inte besöka det köpcentret igen. Finns ju många andra köpcenter att handla i.

• Haha
  • Gilla
katho75 och 9 till
  • Laddar…
Busster Busster skrev:
Har tidigare handlat en hel del saker till huset via amzon.se. Nu är det slut

Jag har just blivit grundlurad av Amazon.se och kommer aldrig ha att göra med dem mer vilket jag rekommenderar alla er andra som ev. gör affärer där också.
Beställde tre varor i maj för 714:51kr/st som var restade. För ca 2 veckor sedan såg jag att de åter fanns i lager. Nu för 1036:29kr/st. Jag hörde av mig till Amazon för att få reda på när min beställning skulle komma och de började undersöka. Idag kommer en e-post att de fått slut i det lager jag beställt ifrån och de annullerar min order.

Vill jag beställa går det bra att göra det igen - nu till det högre priset.

Detta är inget annat än lurendrejeri och oseriös handel. Jag har begärt att få mitt konto avslutat och alla mina uppgifter raderade.
Mitt råd: Handla aldrig något på Amazon.se. Förr eller senare blir ni lurade!

Vad har ni andra för erfarenheter? Finns det bättre ställen att hitta saker på? Får man bete sig hur som helst idag?

🤬[bild] Stor skillnad! Samma vara! [bild]
Som jag läser av de snabba svar som kommit in här så verkar det inte finnas bättre ställen att handla på eftersom ingen kommer något förslag! Är det då jag som grundlurat mig själv - eller va! 😉

• Gilla
adron och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.