11 267 läst ·
27 svar
11k läst
27 svar
Grundläggning med Hasopor
Alltså jag får inte ihop 240m2 och hållbart riktigt. Om du nu inte har en familj på 10 personer känns det som ett enormt resursslöseriL Liljeros skrev:
Redigerat:
HejL Lisa Nilzon Tobiasson skrev:
Detta var drygt 18 månader sedan, tog en ny offert nu för några månaders sedan och då låg det på nästan det dubbla, dock från annan leverantör. runt 150.000kr. Det är helt enkelt för dyrt och kommer troligtvis inte vara aktuellt.
//Jimmy
Tack för svar. Trist att det ska vara så hiskeligt dyrt. / LisaL Liljeros skrev:
Jag tog sista offerten från Lösull i väst men bergtäkter eller liknande bör också kunna ta in pris. Då dom kör från Örebro så tror jag att det blir betydligt billigare frakt till Norrtälje. Jag skulle behövt lägga nästan 90.000 ink.moms bara för frakt till Härjedalen. Har man möjlighet att lagra lite så skulle jag nog ta 2 fulla containrar (80m2) och sälja vidare det som blir över på blocket, då det är dyrt att köpa packat på storsäck finns det många som säkert kan tänka sig att handlassa och spara lite pengar.K KMNelhas skrev:
Köper man i bulk så kommer det alltid gå direkt från tillverkaren så det handlar mest om att hitta någon som vidarefaktuterar den kostnaden för en vettig peng. Har inte lyckats hitta någon bergtäkt som lagerför det men dom har alla fall troligtvis en upprättad kontakt med Hasopor och kan beställa därifrån.K KMNelhas skrev:
Klicka här för att svara