L Liljeros skrev:
Jag har fått pris på drygt 80.000kr inklusive transport för 120kubik (fullt ekipage 3st 40m2 containers)

Med moms? Var fick du offerten?

L Liljeros skrev:
Jag ska gjuta en platta på mark på ca 240m2 till ett hus, målsättningen är att huset ska byggas på ett hållbart sätt och med i den mån det går sunda material.
Alltså jag får inte ihop 240m2 och hållbart riktigt. Om du nu inte har en familj på 10 personer känns det som ett enormt resursslöseri :thinking:

Redigerat:
Flöjten5 Flöjten5 skrev:
Alltså jag får inte ihop 240m2 och hållbart riktigt. Om du nu inte har en familj på 10 personer känns det som ett enormt resursslöseri :thinking:
Huset kommer ha 3 lägenheter där endast 1 av dessa är menad att nyttjas av min egen familj, dom 2 andra kommer hyras ut.

L Lisa Nilzon Tobiasson skrev:
Med moms? Var fick du offerten?
Hej

Detta var drygt 18 månader sedan, tog en ny offert nu för några månaders sedan och då låg det på nästan det dubbla, dock från annan leverantör. runt 150.000kr. Det är helt enkelt för dyrt och kommer troligtvis inte vara aktuellt.

//Jimmy

L Liljeros skrev:
Hej

Detta var drygt 18 månader sedan, tog en ny offert nu för några månaders sedan och då låg det på nästan det dubbla, dock från annan leverantör. runt 150.000kr. Det är helt enkelt för dyrt och kommer troligtvis inte vara aktuellt.
//Jimmy
Tack för svar. Trist att det ska vara så hiskeligt dyrt. / Lisa

L Lisa Nilzon Tobiasson skrev:
Tack för svar. Trist att det ska vara så hiskeligt dyrt. / Lisa
En väldigt stor del av offerten var transportkostnaden som var närmare 40.000kr per lass.

L Liljeros skrev:
En väldigt stor del av offerten var transportkostnaden som var närmare 40.000kr per lass.
Ok. Vi har iaf bestämt oss för Hasopor. Nu gäller det att få till ett överkomligt pris.

L Liljeros skrev:
Vilka kontaktade du?

Jag är själv på jakt efter ca 60 kbm i Norrtäljetrakten. Tycker att det borde finnas någon som kör lösvikt för stora volymer i Stockholmsområdet.

K KMNelhas skrev:
Vilka kontaktade du?

Jag är själv på jakt efter ca 60 kbm i Norrtäljetrakten. Tycker att det borde finnas någon som kör lösvikt för stora volymer i Stockholmsområdet.
Jag tog sista offerten från Lösull i väst men bergtäkter eller liknande bör också kunna ta in pris. Då dom kör från Örebro så tror jag att det blir betydligt billigare frakt till Norrtälje. Jag skulle behövt lägga nästan 90.000 ink.moms bara för frakt till Härjedalen. Har man möjlighet att lagra lite så skulle jag nog ta 2 fulla containrar (80m2) och sälja vidare det som blir över på blocket, då det är dyrt att köpa packat på storsäck finns det många som säkert kan tänka sig att handlassa och spara lite pengar.

Tack,

Lösull i Väst är kontaktade. Bra tips om bergtäkter och liknande. Ska kolla runt i området.

Fler tips tas gärna emot om det finns därute.

K KMNelhas skrev:
Tack,

Lösull i Väst är kontaktade. Bra tips om bergtäkter och liknande. Ska kolla runt i området.

Fler tips tas gärna emot om det finns därute.
Köper man i bulk så kommer det alltid gå direkt från tillverkaren så det handlar mest om att hitta någon som vidarefaktuterar den kostnaden för en vettig peng. Har inte lyckats hitta någon bergtäkt som lagerför det men dom har alla fall troligtvis en upprättad kontakt med Hasopor och kan beställa därifrån.

Hur funkar det med radon och hasopor? Sipprar inte gasen genom eller ska man köra plast i botten?

Områden men höga radonvärden så behöver man nog tänka till, då är lösningen nog direkt olämplig men annars kan man ju tex ha en radonsug.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.