1 218 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
Grunda med stenbumlingar under platta till frigga?
Medlem
· Halland
· 4 527 inlägg
Har grävt upp en del på tomten för att renovera en dränledning och har fått upp en mängd sten(bumlingar) från 10-50 cm som jag inte har användning för. Alldeles bredvid ligger ett bra ställe för en friggebod som vore trevligt att ha när man bygger (kollade idag med kommunen och de sa det var OK att bygga friggan först bara bygglovet var klart).
Vad säger ni om att gräva ut för friggan (ta bort matjorden) och lägga som fylle över dränledningen (saknas ju lite material när stenarna är borta) och sen skyffla ner alla stenar i hålet där friggan skall vara, fylla med 0-xxx eller 16-32 eller något och gjuta en platta ovanpå? Eller blit det för instabilt? Sitter och försöker tänka ut ett vettigt användningsområde för makadam 100-500.
/Anders
Vad säger ni om att gräva ut för friggan (ta bort matjorden) och lägga som fylle över dränledningen (saknas ju lite material när stenarna är borta) och sen skyffla ner alla stenar i hålet där friggan skall vara, fylla med 0-xxx eller 16-32 eller något och gjuta en platta ovanpå? Eller blit det för instabilt? Sitter och försöker tänka ut ett vettigt användningsområde för makadam 100-500.
/Anders
Låter rimligt i mina öron.. men om det nu är äkta av naturen formade bumlingar kanske de går att sälja på Blocket om du tvättar dem först och lägger dem i 2-3 högar efter storlek? Är det mer typ sprängsten så gör precis som du säger, lägg dem under plattan, fyll ut med småsten och padda noga.
Medlem
· Halland
· 4 527 inlägg
Tack för svaret!
Jo, det är mer varierande storlek och form, inte så mycket att man kan sortera i högar utan varje sten är unik. Det är inte runda vackra saker utan duger bara som fylle.
Kul i alla fall att jag tänkte rätt och att jag slipper betala för att bli av med dom.
/Anders
Jo, det är mer varierande storlek och form, inte så mycket att man kan sortera i högar utan varje sten är unik. Det är inte runda vackra saker utan duger bara som fylle.
Kul i alla fall att jag tänkte rätt och att jag slipper betala för att bli av med dom.
/Anders
Klicka här för att svara