Har lite funderingar kring min grund.
Det är 6 st betong plintar som jag ska gjuta. Hålen är borrade (70 cm) med gjutrör (15 cm diameter) och jag håller på med makadam lagret för det ska vara plattor i huset.
Nu har det regnat i 2-3 dagar och då såg jag att grundvattennivån var betydligt högre i 2 rör (i ena hörnet) än övriga 4, ca 40 cm. Kommer jag få problem när det är blir tjäle i marken? Jag såg inget vatten när jag borrade hålen för en vecka sedan. Hålen har varit täckta med plastpåsar under veckan.
Jag måste fundera eftersom växthuset kostar ju en del och man vill ju inte att det ska spricka på vintern.