Har fått lite problem, med tänkande av grunden.
Stötte på lite för mycket berg och sten, när vi schaktade ur, och det var nästan ända ner på berget med matjord.
Jag hade först tänkt att ha betongplint och gjutit dessa. men nu vet fasen.
Från ovankant till nerkant är det ca 40-45cm skilnad, och djupaste delen av berget är det ca 0.8m..
Och vattnet som samlas i mitten rinner ut mot den västra strecket på bilden.
Skal jag ta en dräneringsslang allra längst ner imot berget också?
Hur skal jag göra nu. skal jag köra makadam längst ner ha en duk ovan och dränneringslang och sedan makadam?
Finns en hel del stenblock så vi tog upp ur groppen, är det något att ha i hålan?
Som sagt så finns det en hel del matjord som jag kan fylla ut framför huset där det skal vara. kanse grus under?
Som det ser t nu, känns det som överst blir makadam, platta till ordentligt med en padda.
Sedan har jag betongplattor 70x40x5 och sedan lägger jag på betongplint över dessa..
 
  • DSC04826a.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.