1 492 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Grund till Attefalls byggnad
Hej,
Grunder till Attefalls byggnader har antagligen diskuteras väldigt flitigt här.
Däremot har jag en praktisk fråga som jag inte hittar något bra svar på.
Nu till mitt fall:
Jag har grävt ur ca 40cm och isolerad totalt 10cm (5x2). Återfyllt med 0-30 samt packat.
Ytan är dock inte avvägd. Hur får jag enklast golvstommen i våg?. Tänkte först bara börja bygga golvstommen direkt på marken för att sedan palla upp den tills jag får den i våg. Tänkte ha Banders Labyrint maxi som vart över sedan ett projekt förra året som stommen ska vila på. Lägger man dom blocken med största ytan uppåt är dom ca 14cm höga. Blir det alldeles för högt? Jag kommer använda 45x170 till golvet
Tacksam för svar
/Daniel
Grunder till Attefalls byggnader har antagligen diskuteras väldigt flitigt här.
Däremot har jag en praktisk fråga som jag inte hittar något bra svar på.
Nu till mitt fall:
Jag har grävt ur ca 40cm och isolerad totalt 10cm (5x2). Återfyllt med 0-30 samt packat.
Ytan är dock inte avvägd. Hur får jag enklast golvstommen i våg?. Tänkte först bara börja bygga golvstommen direkt på marken för att sedan palla upp den tills jag får den i våg. Tänkte ha Banders Labyrint maxi som vart över sedan ett projekt förra året som stommen ska vila på. Lägger man dom blocken med största ytan uppåt är dom ca 14cm höga. Blir det alldeles för högt? Jag kommer använda 45x170 till golvet
Tacksam för svar
/Daniel
Redigerat:
Tomture61
Självbyggare
· Född i Luleå
· 6 450 inlägg
Tomture61
Självbyggare
- Född i Luleå
- 6 450 inlägg
https://www.clasohlson.com/se/Slangvattenpass-Stanley/40-7178
Plus en genomskinlig slang som du fyller med vatten, passar bäst en molnig dag eller morgon/kväll (ingen sol som värmer vattnet)
Plus en genomskinlig slang som du fyller med vatten, passar bäst en molnig dag eller morgon/kväll (ingen sol som värmer vattnet)
Klicka här för att svara