Jag har fått bra hjälp här tidigare så ställer en fråga igen: vill ha lite åsikter om min ide att bygga växthus.
Jag vill ha ett växthus på ca 10 m2 med odlingsbäddar = vanligt jord i hela växthuset med gång i mitten. Vi har sprängt på tomten och jag har bett att lägga undan större stenblock som jag tänker använda till att göra en kallmurad grund till växthuset - dvs lägga 4 knutstenar direkt på marken, lägga syllar av trä på, peta stenar under så det bildar en mur runt om och göra träram och bygga växthuset med lämplig plast istället för glas. Kommer det att fungera? I så fall hur är det lämpligast att förankra syllen med?