Jag har fått bra hjälp här tidigare så ställer en fråga igen: vill ha lite åsikter om min ide att bygga växthus.
Jag vill ha ett växthus på ca 10 m2 med odlingsbäddar = vanligt jord i hela växthuset med gång i mitten. Vi har sprängt på tomten och jag har bett att lägga undan större stenblock som jag tänker använda till att göra en kallmurad grund till växthuset - dvs lägga 4 knutstenar direkt på marken, lägga syllar av trä på, peta stenar under så det bildar en mur runt om och göra träram och bygga växthuset med lämplig plast istället för glas. Kommer det att fungera? I så fall hur är det lämpligast att förankra syllen med?
 
Det fungerar.
Du använder med fördel grovt virke till stommen för tyngd och stabilitet.
Trots det är växthus lätta konstruktioner, och särskilt om det är plast istf glas. Så några betongplintar nergrävda ordentligt behövs som draggankare.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.