Så arg just nu! Fönsterfirman som vi ska köpa fönster från rekommenderade en hantverkare. När jag sedan hörde av mig till firman så skulle de komma förbi i går eftermiddag efter lunch någon gg. Vid fem ringer jag och efterlyser personen ifråga, och han hade då fått åka på annat jobb, och kunde inte komma förrens idag. Varför hör man inte av sig i så fall?

Ja, ja, jag skulle kolla så att det var ok att maken mötte upp honom i morse, och sedan kollar jag på nätet om firman. Upptäcker då att de fått två dåliga betyg på rejta, och messar sedan mannen som skulle komma att det var ok att han kommer efter 8, men att han gärna får ta med sig referenser, då jag sett på rejta att det fått dåligt betyg där. Får ett mess tillbaka som säger att "mitt förtroende för firman verkar vara väldigt lågt, så de hoppar av det eventuella uppdraget." Jag tänkte mer att det vore bra för dom att veta att det fanns dåliga omdömen på nätet om dom... Så tillbaka på ruta 0 alltså!
GRRRRR!
q(;^;)p

var istället glad för att du "förmodligen slipper klåpare, dåligt utfört arbete som du ska göra om själv sen.

Kolla upp firmorna innan du kontaktar dom, allabolag.se, skatteverket osv, så slipper man planera in och bli missnöjd.
Direkt en "oseriös"snickare får lite press på sig, avsäger dom sig uppdraget, då vet dom att arbetet kommer granskaas och dom förmodligen kmr få göra om arbetet.

Men hör istället med folk i din närhet om dom kan rekommendera någon bra snickare.
Det är bättre att vänta, och få ett bra utfört arbete, än att stressa och få ett dåligt.

MrTim, sant... Så sant. :-)
Har kollat runt lite i bekantskapskretsen och fått lite namn!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.