Såg just att Ahlsell har kampanj på Kärcher NT 25/1AP för 1990 + moms, och Verktygsboden på Festool CTL Midi för 3995, de hade väl fri frakt också med någon kod just nu, var det i verktygstipstråden någon skrev om det kanske.
 
Ja mycket möjligt, men Kärsher har ju både WD 6 och WD 5 som har halv automatisk rengöring :

WD 6
[video]https://youtu.be/P2JdosYnsFA?t=85[/video]
WD 5
[video]https://youtu.be/Cw-U3lG-9-g?t=31[/video]

Ingen aning hur bra de verkligen fungerar, det är ju det som är så svåra med dammsugare. Man kan inte veta hur de verkligen är att använda i jämförelse till varandra utan att köpa hem en hel hög på prov och dammsugare brukar inte vara så lätta att köpa på just öppet köp.
 
  • Gilla
rererere och 1 till
  • Laddar…
Jag skulle inte utesluta en Dust control så snabbt :)

Jag har under renoveringen av vårt stenhus köpt en begagnad Dustcontrol DC 3800 Twin på Klaravik för ca 2200 kr. Man kan hitta motsvarande maskiner i fungerande skick lite nu och då, men man får väl ha lite tålamod när man kollar på Klaravik.

dc.jpeg

Denna maskin är det i särklass* bästa verktygsköp jag gjort under renoveringstiden. Jag äger också andra grovdammsugare, men ingen av dem kommer i närheten av användbarhet så fort man jobbar med betong, puts och gips.

Vill du inte ha en så stor pjäs kan du ju alltid sälja den igen för samma pengar då du är klar.
I övrigt tycker jag att det framkommit utmärkta tips tidigare i tråden om du inte har plats ork eller lust att köpa en begagnad DC.


* Nåja, jag är nöjd med ett par andra grejer också.. :)
 
Redigerat:
Anders243 skrev:
Jag skulle inte utesluta en Dust control så snabbt :)

Jag har under renoveringen av vårt stenhus köpt en begagnad Dustcontrol DC 3800 Twin på Klaravik för ca 2200 kr.

[bild]

Denna maskin är det i särklass* bästa verktygsköp jag gjort under renoveringstiden. Jag äger också andra grovdammsugare, men ingen av dem kommer i närheten av användbarhet så fort man jobbar med betong, puts och gips.

Vill du inte ha en så stor pjäs kan du ju alltid sälja den igen för samma pengar då du är klar.
I övrigt tycker jag att det framkommit utmärkta tips tidigare i tråden om du inte har plats ork eller lust att köpa en begagnad DC.


* Nåja, jag är nöjd med ett par andra grejer också.. :)
Dust Control är bra grejer men en sådan du köpt kostar 14 000 - 15 000 kr ny så om man får tag på en för 2 200 kr så får man nog räkna med en hel del slitage. Jag tippar på att du har haft tur :)
 
Ja, jag kanske hade tur.

Det finns en DC2800 som nu ligger på 500:- + moms i Svalöv. Kanske kan vara något? Ser ut att vara "felfri" men sliten.
Den kanske går upp lite, men om inte hela byggahus lägger bud på den kanske det stannar vid ~2000 inkl moms eller så. (Baserat på vad jag sett innan)

http://www.klaravik.se/auction/product/stoftavskiljare-el-314/
 
  • Gilla
snowjim
  • Laddar…
richardtenggren
thomasx skrev:
Såg just att Ahlsell har kampanj på Kärcher NT 25/1AP för 1990 + moms, och Verktygsboden på Festool CTL Midi för 3995, de hade väl fri frakt också med någon kod just nu, var det i verktygstipstråden någon skrev om det kanske.
Toolab tar ~3800 eller var jag betalde för MIDIn, dock var verktygsproffsen billigare på tillbehörssatsen, men var inte många kronor.
 
  • Gilla
snowjim
  • Laddar…
thomasx skrev:
Såg just att Ahlsell har kampanj på Kärcher NT 25/1AP för 1990 + moms, och Verktygsboden på Festool CTL Midi för 3995, de hade väl fri frakt också med någon kod just nu, var det i verktygstipstråden någon skrev om det kanske.
Hmm Kärcher NT 25/1AP för 1990 + moms låter som ett panpris, dock så säljer väl bara Ahlsell till företag? Går kanske komma runt.

Var har du sett priset?
 
snowjim skrev:
Hmm Kärcher NT 25/1AP för 1990 + moms låter som ett panpris, dock så säljer väl bara Ahlsell till företag? Går kanske komma runt.

Var har du sett priset?
Här såg jag det

http://e.ahlsell.com/UserFiles/File...skampanj 14-18 mars 2016 med utfall LÅGIS.pdf

Ja, de säljer bara till företag. Kanske du känner någon som kan handla åt dig. Eller egentligen räcker det med att den personen följer med, för de accepterar att man betalar kontant/med eget privat kreditkort när man är där. Jag handlar privat där med jämna mellanrum, via mitt eget företag som är registrerad kund.
 
  • Gilla
snowjim
  • Laddar…
thomasx skrev:
Här såg jag det

[länk]

Ja, de säljer bara till företag. Kanske du känner någon som kan handla åt dig. Eller egentligen räcker det med att den personen följer med, för de accepterar att man betalar kontant/med eget privat kreditkort när man är där. Jag handlar privat där med jämna mellanrum, via mitt eget företag som är registrerad kund.
Tack, gäller dock begränsat antal butiker och inga av dem ligger i Skåne av vad jag kan se. Tack för tipset ändå!
 
Man kan ju även försöka få tag på en beg Hilti dammsugare. Tycker själv att de funkar över förväntan när det gäller just fint damm, typ slipdamm då den "slår" filtret regelbundet för att det inte ska täppas till :)

Även de dyker upp då och då på klaravik.
 
tycker det är lustigt när det heter grovdammsugare när slangen är runt 20-38mm innermått. jag vill ha 45mm+ så när lite större betongbitar åker med så blir det ingen stopp i slangen precis där man ansluter den
 
HogeN skrev:
tycker det är lustigt när det heter grovdammsugare när slangen är runt 20-38mm innermått. jag vill ha 45mm+ så när lite större betongbitar åker med så blir det ingen stopp i slangen precis där man ansluter den
Sant, det krävs dock ett mycket större luftflöde om man ökar diametern, särskilt för att de där lite större betongbitarna ska följa med.
 
Såg idag att Hornbach säljer ett märke som heter Menzer, och nedan dammsugare för 2395:-

https://www.menzer-tools.com/en/vc-760

vc_760_01.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tänkte direkt på Flex när jag såg den där Menzer, Helt olik Flex VC 35L är den ju inte
 
richardtenggren
Återkopplar lite angående mitt köp.
Jag har provkört min midi nu ikväll, borrade 5 st doshål med hålsåg och spårade ca 10 m putsat tegel, den fungerade som en dröm mot den gamla lågpriskärchern. Den lät inte mycket i jämförelse med kärchern, riktigt imponerad över den hur tyst den är och den tappade aldrig suget. Kärchern sätter igen filtret på 30 sek, även vid vanligt spackeldamm.

Tjejen var även hon imponerad, hon har fått Festool feelings, så detta bådar gott inför framtida inköp🤓
 
  • Gilla
pr95
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.