Hej alla kunniga byggahusare!
Jag har köpt mig en Grothe ringklocka med inbyggd transformator för att byta ut en gammal skräp Friesland (se bilder) men inkoppling ser annorlunda ut. Instruktionerna är inte direkt klara som korvspad heller.
Hur ska jag koppla in kablarna till ringledningknappen? Kan någon vänlig själ hjälpa mig?
:D

• Gammal ringklocka med öppen transformator upphängd på tapetserad vägg, kablar synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Grothe ringklocka öppnad med synlig inbyggd transformator och kopplingsdetaljer.
    Skapa konto
  • Instruktionsmanual för Grothe ringklocka med text och illustrationer för inkoppling, fotograferad liggande på en yta.
    Skapa konto

Bästa svaret

Nej, det har du inte. Det är en ringklocka med 230V spolspänning. Den kan du inte använda med din befintliga knapp.

Satfläsk, får bli retur då. Tack för hjälpen!

Schwen92 Schwen92 skrev:
Hej alla kunniga byggahusare!
Jag har köpt mig en Grothe ringklocka med inbyggd transformator för att byta ut en gammal skräp Friesland (se bilder) men inkoppling ser annorlunda ut. Instruktionerna är inte direkt klara som korvspad heller.
Hur ska jag koppla in kablarna till ringledningknappen? Kan någon vänlig själ hjälpa mig?
:D
Jag lånar tråden din tvärt.
Hur blev det med installation på Grothe ringklockan. Har själv köpt en och undrar hur i hela friden man ska montera den. Med ledningar och allt. Tvingades du borra i bakstycket?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.