Hej.
Håller på och spikar upp en altan och har fått på taket. Nu har det gått några månader sen taket var på plats, och nu börjar det dyka upp gröna fläckar lite här och där. Taket är tätt, det läcker inte in någonstans och det är väl ventilerat för det är helt öppet. Tanken är ett innertak sedan, men jag vill ju inte sätta upp det nu när det ser ut som det gör.

Knepiga fläckar:
http://w1.193.telia.com/~u19318159/tak/1.jpg
http://w1.193.telia.com/~u19318159/tak/2.jpg
http://w1.193.telia.com/~u19318159/tak/3.jpg

Som ni ser så är det helt öppet!
http://w1.193.telia.com/~u19318159/tak/4.jpg


Nån som vet vad det kan vara? Mögel, eller kanske alger? Går det att få bort?
Vill helst inte dra bort pappen och lägga om det igen.


Hur gör man för att få in bilderna direkt och slippa dessa länkar??
 
Detta är standard på råspont idag. Har haft både virkestillverkaren och Anticimex ute för att inspektera min råspont som såg likadan ut, mögel.

Virkesleverantören ville ge mig något medel som jag själv skulle spruta på men det godtog jag inte.
Slutade med att Anticimex skrapade och besprutade råsponten och på detta fick jag 7 års garanti. Betalade gjorde brädgården.
 
Ok.
Då får jag ta och köpa lite mögeltvätt eller något och testa med det. Har tyvärr inga kvitton kvar så det blir att jobba lite själv...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.