H hul skrev:
Japp, Home versionen har en tank som placeras i ett skåp och den är inte jätteliten.

3liter/timme av kolsyrat och kyl vatten klarar tanken av vilket jag tycker är väldigt bra.
Dock ska man veta att de inte är samma smak som Ramlösa/Loka
När smaken får man ju tillsätta själv :).

Men hur är bubblet jämfört en vanlig sodastream? Klarar den av att bubbla till det ordentligt?

H
K krister ekberg skrev:
När smaken får man ju tillsätta själv :).

Men hur är bubblet jämfört en vanlig sodastream? Klarar den av att bubbla till det ordentligt?
De har du faktiskt rätt i.

Jämnfört med en sodastream kan jag inte avgöra för jag har ingen.
Men de är skillnad mot Loka/ramlösa.
Loka har mycket färre men kraftiga/större bubblor medans Grohe home har flera men mindre bubblor.
Så de blir en annan smak eller känsla.

Har gjort några blindtest på nära och kära och de är dött lopp hittills.

• Gilla
krill7
  • Laddar…
H hul skrev:
Hej

Har installerat ett Grohe Blue Home hemma för ett tag sedan.
Någon som vet hur man ställer in denna? Finns 3 knappar på framsidan och jag kan inte tyda vad de gör?

Vet även att man kan justera mängden kolsyra de ska vara från blandaren, någon som vet hur man justerar detta?
Hej, Verkar gått två år sedan du installerade din Grohe Blue, är du nöjd!?

Jag är nöjd med funktionen. Dock finns två saker jag tycker är dåligt.

Nr1 kan man leva med. Kvalitet är lite B på appar och display på enhet har felmeddelanden man ej förstår utan måste googla eller kolla i appen.

Nr2 Kan va en dealbreaker för vissa… nu fick jag meddelande i nya appen om att jag måste rengöra varje år med ett reningskit. Det kostar 390 kr och rengöringsmunstycke (om de ej följde med, minns ej 190 kr…

Hemlyx kostar på helt enkelt.

GROHE Blue rengöringskassett och rengöringsadapter med priser, tillgängliga i en onlinebutik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tack !
Låter mycket?
Hur mycket bubbel vatten ”orkar ” den på en gång?
-C

TheJesper TheJesper skrev:

Nr1 kan man leva med. Kvalitet är lite B på appar och display på enhet har felmeddelanden man ej förstår utan måste googla eller kolla i appen.

Nr2 Kan va en dealbreaker för vissa… nu fick jag meddelande i nya appen om att jag måste rengöra varje år med ett reningskit. Det kostar 390 kr och rengöringsmunstycke (om de ej följde med, minns ej 190 kr…

[bild]

Jag har den i ett skåp i kök och har aldrig stört mig på ljudet. Sovrummet ligger en hall bort. Den låter emellanåt när den kyler vattnet antar jag. Dessutom precis när man använder den. Kan väcka folk om den används på natten.

Om man inte har extra ljudkänslighet är de nog lugnt…

Den kan lätt fylla en karaff iaf! Har aldrig behövt testa mer än så…

TheJesper TheJesper skrev:

[bild]

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.