H
Hej

Har installerat ett Grohe Blue Home hemma för ett tag sedan.
Någon som vet hur man ställer in denna? Finns 3 knappar på framsidan och jag kan inte tyda vad de gör?

Vet även att man kan justera mängden kolsyra de ska vara från blandaren, någon som vet hur man justerar detta?

H
Tack men de är en Grohe Blue professional, den har jag med hittat.

För hemma varianten hittar jag ingen.
Kan inte tyda vad knapparna gör samt hur man justerar kolsyrenivån

Lägg upp några bilder så man ser hur de ser ut

Det enda jag hittar om mängden kolsyra är att högra vredet på blsndaren ska ha 3 lägen där "översta" är stilla vatten, nästa lätt kolsyrat och sista är kolsyrat

H hul skrev:
Tack men de är en Grohe Blue professional, den har jag med hittat.

För hemma varianten hittar jag ingen.
Kan inte tyda vad knapparna gör samt hur man justerar kolsyrenivån
Vet du skillnaden mellan home och PRO? Är intresserad men har inte fått pejl på vad som skiljer dom åt.

H
K krister ekberg skrev:
Vet du skillnaden mellan home och PRO? Är intresserad men har inte fått pejl på vad som skiljer dom åt.
Som jag har förstått de så är de framförallt att PRO klarar avsevärt mycket större volym kolsyratvatten.
Det innebär ju en större tank, filter och kolsyrepatroner.
Vilket gör att den ofta inte får plats i ett normalt kök.
Sedan har även blandaren ett lite annat utseende, Pro modellen har ett vred för att justera kolsyrevattnet medans Home har två knappar.

De konstiga är att jag kan inte hitta någon information hur den ska ställas in och vad knappar har för funktion.
trycker man på dom så står de olika koder me nvad de betyder har jag ingen aning om.

H
G ekaa88 skrev:
Det enda jag hittar om mängden kolsyra är att högra vredet på blsndaren ska ha 3 lägen där "översta" är stilla vatten, nästa lätt kolsyrat och sista är kolsyrat
Nja de är Pro modellen som har detta
Home har två knappar där översta är stilla vatten, översta och sedan understa är lätt kolsyrat och understa är mycket kolsyra

Det är lag på att manual/bruksanvisning ska följa med vara vid köp så vänd dig till återförsäljaren och be dom skicka över en.

H
dd88 dd88 skrev:
Det är lag på att manual/bruksanvisning ska följa med vara vid köp så vänd dig till återförsäljaren och be dom skicka över en.
Jo den finns med men aldrig varit med om en sån otydlig och då anser jag mig ändå relativt tekniskt lagd.
visar bara massa knappar och bilder att man ska trycka på dom men inte vad de betyder.

Får ringa Grohe på måndag men tänkte bara om någon hade en sån kran hemma som visste

H
Nu hittade jag äntligen vad knapparna betyder och självklart var de jag som läst dåligt.
Men nu är de hur man ställer in kyla på vattnet och kolsyrehalt kvar.
Hoppas någon kan hjälpa till med detta

 Filterbyte-reset = Fyrkant

Val av filterstorlek och inställning av karbonathårdhet = Triangel

 CO2-reset = cirkel

H
för info har jag även hittat hur man justerar kylan på de kolsyrade vattnet.
De gör man genom en skruv på framsidan av kylaren om någon undrade.

H hul skrev:
Som jag har förstått de så är de framförallt att PRO klarar avsevärt mycket större volym kolsyratvatten.
Det innebär ju en större tank, filter och kolsyrepatroner.
Vilket gör att den ofta inte får plats i ett normalt kök.
Sedan har även blandaren ett lite annat utseende, Pro modellen har ett vred för att justera kolsyrevattnet medans Home har två knappar.

De konstiga är att jag kan inte hitta någon information hur den ska ställas in och vad knappar har för funktion.
trycker man på dom så står de olika koder me nvad de betyder har jag ingen aning om.
Ah ok. Men home versionen har fortfarande en liten tank och grejer som skall installeras under diskbänken?

Hur många liter får man ur home versionen? Kallt respektive kolsyrat.

H
K krister ekberg skrev:
Ah ok. Men home versionen har fortfarande en liten tank och grejer som skall installeras under diskbänken?

Hur många liter får man ur home versionen? Kallt respektive kolsyrat.
Japp, Home versionen har en tank som placeras i ett skåp och den är inte jätteliten.

3liter/timme av kolsyrat och kyl vatten klarar tanken av vilket jag tycker är väldigt bra.
Dock ska man veta att de inte är samma smak som Ramlösa/Loka

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.