Hej!

Är lite fundersam om man vågar lägga ett grenuttag bakom väggmonterade plasma-tvn i vardagsrummet? Det är rätt trångt bakom tvn.

Vad händer om det blir för varmt? Eller borde det vara säkert?

Mvh
 
Grenuttaget som sådant skall ju inte bli varmt, och det bör inte bli så varmt från TVn att det skadar uttaget.
 
OK, gillar ordet "bör" i din mening! ;) Nej men tack för svaret, då testar jag helt enkelt att sätta dit grenuttaget bakom! Om någon annan har en annan åsikt får han/hon jättegärna skriva här.
 
Om TVn blir så varm att uttaget skadas, då lär även väggen bli skadad. Då är det något fel på TVn.
 
ska du sätta upp grenuttaget bakom på väggen vet jag att det finns klämmor att sätta runt grenuttaget. Typ ett U som du sätter upp på väggen och sen klickar fast grenuttaget i. tips från coachen;)
 
Kolla var luft går in och ut i/ur TV'n, och se till att du inte blockerar det luftflödet.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.