P
D Dojsan skrev:
Tack 🙏😊

Var en och annan tankevurpa på vägen, men löste sig. Nu koppla sista biten upp till vasken bara.
Lite sjukvård på detta så kan du ta påsk😉

• Haha
Dojsan
  • Laddar…
D Dojsan skrev:
Hur tänker du kring att säkra muffarna?
Något speciellt att tänka på?
Nej.

C
Demmpa Demmpa skrev:
Att man normalt/generellt använder orangea rör i mark och gråa rör inomhus säger ingenting om att man inte kan/får använda rören tvärtom.
Grejen är att de grå HT-rören och markrören följer två helt olika normer/standarder.

HT-rören (EN-1451/1329) är avsedda för förläggning inomhus och i mark upp till 1 meter utanför byggnaden, är indelade i hållfasthetsklasserna S14, S16, S20 och är B och D-märkta för användningsområde.

Markrören (EN-1852/1401) är avsedda för markförläggning och är indelade i hållfasthetsklasserna SN4 och SN8. Minsta dimension är dessutom 110 vilket gör att man i praktiken måste blanda med HT-delar om man skall använda dem inomhus.

Sen kan de enskilda rörtillverkarna ange olika egenskaper utöver standarden som gör dem mer universellt användbara.

https://www.gelia.se/globalassets/gelia_sv/dokument/broschyr_info_gelia_pdf/rorlathund_1005.pdf

Nu håller vi påsk 🐣🥳
(Det är nu ni ska säga att det inte ser vid en vinkel)

Tack för hjälpen längs vägen 🙏

• Grävning i betonggolv med synliga rör och stenblock, spade och trasor i bakgrunden, pågående byggprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nyfyllt betonggolv med synliga rörledningar på väggen ovanför och grävda kanter på marken, del av byggprojekt.
    Skapa konto
  • Gilla
Fotografen och 3 till
  • Laddar…
D Dojsan skrev:
Nu håller vi påsk 🐣🥳
(Det är nu ni ska säga att det inte ser vid en vinkel)

Tack för hjälpen längs vägen 🙏
Du du. Jag glömde säga. Innan du gjuter igen, måste du klimatsäkra gummipackningarna.

😁

• Haha
  • Gilla
Emanuel Björnler och 5 till
  • Laddar…
Nu gjorde jag bort mig lite igen …

Tänkte inte när jag kapade av röret, adaptern till vasken passar ju muffen på 75 röret, inte själva röret 🤦‍♂️🤯

Samt kapat det för lågt för en dubbelmuff.
Hur hade ni gjort här?

• Grått avklippt avloppsrör i hörnet av ett rum, fel installerat för vaskanslutning.
    Skapa konto
  • Grå adapter för VVS-rör på vit yta, med ett flexibelt rör synligt i bakgrunden.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.