En av våra två (riktigt stora) magnolior fick en gren avfläkt. Antagligen orsakades av en kombination av blåst och tung snö.

Hur ska jag göra? Såga av restgrenen nära barken eller lämna en stump kvar? Ska jag täcka "såret" på något sätt? Det vore ju väldigt tråkigt om hela trädet dog...
 
Du ska absolut inte lämna någon stump! Den dör garanterat och blir inkörsport för diverse otrevligheter. Såga av precis utanför grenkragen.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.