Byggahus.se

Greenly elavtal

1. A
    Medlem Nivå 5
    Hej, har någon här provat elavtal hos Greenly? Vad har dom för månadsavgift? Lyckas inte läsa mig till det. Har ni lyckats spara elkostnad med hjälp av deras avtal och timprisdebitering?

2. Humlo
    Medlem Nivå 6
    Jag har inte Greenly men har för mig att det är 59 kr i månaden. Sen vad det innebär vet jag inte faktiskt. Har alla andra elbolag månadskonstnad?

3. C
    Renoverare Nivå 6
    Har inte testat elavtal med dem, däremot har jag deras app. Tyvärr måste jag säga att den är riktigt dålig! Data uppdateras inte, data är felaktigt . Har kontaktat dem flera gånger och de svarar snabbt och data kommer in (ibland dock felaktigt)

Greenlys tanke är bra i teorin men i verkligheten funkar den tyvärr inte :mad:

4. osiris
    Byggnadsvårdare · Nivå 11
    Appen funkar felfritt för mig. Men jag tycker inte att det är särskilt begripligt hur deras elavtal fungerar...

5. C
    Renoverare Nivå 6
    Grattis! Hur länge har du kört den?

6. Fruktsallad
    Medlem Nivå 5
    Min funkar också bra. Skaffade den nu i januari. Dock är det fördröjt med 2 dagar innan jag får uppgifterna så det är mer för att få en överblick och veckosammanställning än att följa i realtid. Hur elavtalet och priset på det innebär har jag ingen aning om.

7. osiris
    Ett halvår kanske...

8. C
    Renoverare Nivå 6
    Ok. Jag har haft mitt sen januari och precis som andra så är det fördröjt på daglig basis. Men Ibland är det 1 veckas fördröjning ...

9. G
    Medlem · Nivå 8
    Der beror sannolikt på att din leverantör inte tillhandahåller data i tid till dem. Jag har en dags fördröjning och det funkar felfritt för mig sedan ett halvår.

10. C
    Renoverare Nivå 6
    Jupp troligtvis så. Jag har jämtkraft, någon annan som har de och upplever samma?

11. A
    Medlem Nivå 5
    Det blev inte Greenlys elavtal denna gång iaf. Kanske kan man spara pengar på timprisdebitering, men då vi har en årsförbrukning på ca 4300 kWh så skulle 59 kr per månad innebära ca 16 öre mer per kW.

12. osiris
    Men jag som har typ 35 000 kWh då? :-D Kanske måste kolla på det där avtalet...

• Laddar…