Har grävt ur 130 cm.
 
  • Gilla
Jocke Best
  • Laddar…
Har du grävt nästan 1,5 meter under golvnivå i källaren?!
 
Wow, imponerande! (y)
 
  • Gilla
soheil1
  • Laddar…
Dessutom på bara en månad... O_O;
 
  • Gilla
soheil1
  • Laddar…
K knipo skrev:
Har du grävt nästan 1,5 meter under golvnivå i källaren?!
Ja. Det gjort jag. 1’5 meter
 
L largab skrev:
Wow, imponerande! (y)
Verkligen. Ingen trodde på det.
 
B b8q skrev:
Dessutom på bara en månad... O_O;
Tack. Så är det när man jobbar själv. Säkert och snabbt.
 
S soheil1 skrev:
Tack. Så är det när man jobbar själv. Säkert och snabbt.
Bra jobbat!

I mina tankar kändes en partiell urgrävning vettigast och på de andra ställena där detta var för riskabelt att skippa urgrävning och istället gjuta/mura stödmur på insidan. Är det så ni har gått tillväga?
Med tanke på hur stora stycken som ni ser ut till att ha gjutit åt gången så förutsätter jag att ni inte har grävt ur helt under någon vägg?

Hur är det med vatten, inget som har tryckt underifrån som ni har varit tvungna att dränera bort?
Är ni helt klara?
Hur många kvadratmeter golvyta blev det?
Hur mycket betong gick där åt?
Vad ska ni använda källaren till?

Ska bli kul att få se de slutgiltiga bilderna!
 
Redigerat:
K knipo skrev:
Har du grävt nästan 1,5 meter under golvnivå i källaren?!
ja, det har jag :)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.