P
Borde väl inte vara några problem med tjäle i Stockholm då det är så mycket snö som isolerar?

Problemet är väl det omvända att snön förmodligen inte är borta eller att marken kommer att vara vattensjuk efter snösmältningen, vilket gör att marken får stryk av grävmaskinen :(.

Ska nog inte vara några probelm, men som Tigersågen säger se hellre till att det är tjäle. Obefintliga markskador och gräsmatta inna midsommar....

Gyttjebrottning är det första som dyker upp i min skalle...:rolleyes:

Bekanta i västerås har skottat rent runt kåken för att få riktig tjäle och det kan kanske vara något för dig också.

P
Frågan är om man vill ha tjäle med en lite 1,5 tonare? Förstörd gräsmatta är inget problem då det bara är grus på de sidor som ska grävas upp (gavel&framsida) och förhoppningsvis är det inte så mycket lera utan mest grus och sand men man vet ju aldrig vad de fyllde upp med på 60-talet. Grävde andra gaveln och lite av baksidan i juni 2008 och då var det ju så klart torrt och fint.

Ja det får någon som kan mer om grävare än jag uttala sig om. :-) Men spontant känns det som att antingen eller är bäst, dvs antingen tjäle eller torrt, annars lär det bli blött för visst har ni fått en del snö i stockholm också?

P
50cm är det nog på sina ställen och ovanligt kallt har det varit.

Jag skulle gissa att om du går ut och kollar så har du nog knappt tjäle. Här i Dalarna är det iallafall inte så mycket..

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.