61 170 läst ·
146 svar
61k läst
146 svar
Gräva ner studsmatta steg för steg
Ja, är den nedgrävd så är det nog riktigt jobbigt att klippa gräset...varför nån skulle få för sig att så gräs under en nedgrävd studsmatta kan man ju fundera över 😉 Är den inte nedgrävd är det väl bara att flytta på den när man vill klippa gräset alt investera i den alltmer populära robotgräsklipparen...Tiger79 skrev:
Det skulle ju vara fullt möjligt att gräva en grop med plan botten och ställa en konventionell studsmatta på botten. Då kan man ju själv bestämma hur tight mot gräsmattan man lägger den. Bara se till att man får ut (och in) luften med.Per Eskilsson skrev:
Läs igen.Dub361 skrev:Ja, är den nedgrävd så är det nog riktigt jobbigt att klippa gräset...varför nån skulle få för sig att så gräs under en nedgrävd studsmatta kan man ju fundera över 😉 Är den inte nedgrävd är det väl bara att flytta på den när man vill klippa gräset alt investera i den alltmer populära robotgräsklipparen...
Mattan står utanför groppen.
Bara att flyttta? Typ runt 100kg.Dub361 skrev:Ja, är den nedgrävd så är det nog riktigt jobbigt att klippa gräset...varför nån skulle få för sig att så gräs under en nedgrävd studsmatta kan man ju fundera över 😉 Är den inte nedgrävd är det väl bara att flytta på den när man vill klippa gräset alt investera i den alltmer populära robotgräsklipparen...
Läs vad igen? Antingen gräver man väl ner studsmattan= mattan står i gropen, eller har man benmonterad studsmatta på gräsmattan och då har man ingen grop? möjligt att det finns extremvarianter som är jobbiga att flytta, själv har jag inte stött på nån än som 2 vuxna inte orkat flytta på några meter änTiger79 skrev:
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Livet är fullt av faror.
Eller med andra ord: hur man än vänder sig har man aktern bak.
Så det kan till och med vara värre när ungarna sitter inne och hänger med sina paddor och appar:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18970270.ab
Eller med andra ord: hur man än vänder sig har man aktern bak.
Så det kan till och med vara värre när ungarna sitter inne och hänger med sina paddor och appar:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18970270.ab
Känns ju verkligen som ett genomtänkt argument att man påpekar hur farligt något ANNAT är när man får veta att det man själv har genomfört är farligt...Marlen Eskilsson skrev:
Jag menar, det blir ju inte direkt mindre farligt att ta bort skyddsnätet bara för att det är farligare att cykla!
Mina barn utnyttjar skyddsnätet vid princip varje hoppsession. Givetvis är det mindre farligt om mattan är i marknivå, men det är likväl ett relativt högt fall som kan ge stora skador helt i onödan, med tanke på att nät finns!
Eller ska vi sluta med cykelhjälm för att det är farligare att spela fotboll? Lägga av att använda bilbältet för att det är farligare att... Löjligt!
Jag tycker faktiskt att vi ska sluta med cykelhjälm. Jag tycker att det är idiotiskt att folk försöker vika ihop sina barn för att något j*vla f-bolag påstår att barn ska sitta bakåtvänd tills de fyller 18.
Hela vår curlingsäkerhetstänket gör att det är roligare och spela tv-spel än att sätta på sin skyddsutrustning och leka ute.
Och såklart får inte mina barn göra allt och ska de ha på sig bilbälte och mycket mer, men det är så lätt att gå till överdrift.
Hela vår curlingsäkerhetstänket gör att det är roligare och spela tv-spel än att sätta på sin skyddsutrustning och leka ute.
Och såklart får inte mina barn göra allt och ska de ha på sig bilbälte och mycket mer, men det är så lätt att gå till överdrift.
Jag hoppas att du är ironisk. Cykelhjälm är kanonbra och billig livförsäkring som i dag dessutom finns i massor snygga modeller. curla barn är en sak, dumdristighet en annan.harry73 skrev:Jag tycker faktiskt att vi ska sluta med cykelhjälm. Jag tycker att det är idiotiskt att folk försöker vika ihop sina barn för att något j*vla f-bolag påstår att barn ska sitta bakåtvänd tills de fyller 18.
Bara naiv och dum alltså.harry73 skrev:
Vi har växt upp utan cykelhjälm och tycker det är konstigt och fult. Ungarna vet inget annat och har absolut inga planer på att cykla utan. En cykelhjälm är allt annat än en show stopper. Det ligger närmare till hands med ett totalt krav på cykelhjälm oavsett ålder än att kravet skulle försvinna.
Hittade följande text (på engelska med effekter av hjälmplikt i Sverige (eller icke effekter snarare).
https://ecf.com/news-and-events/new...e-helmet-wearing-among-young-swedish-cyclists
Jag tycker att vi ska investera i säkerhet för cyklister, och hjälmen är bra om man känner sig säkrare med den, men det är inte samma sak som hjälmplikt.
Säkerheten ska ökas med säkra skol- och pendlingsvägar med bra gc-vägar där de behövs och bra övergångsställen/cykelpassager.
Det är såklart mycket enklare och billigare för politiker att besluta om hjälmplikt än att reservera pengarna för att höja säkerheten på riktigt.
https://ecf.com/news-and-events/new...e-helmet-wearing-among-young-swedish-cyclists
Jag tycker att vi ska investera i säkerhet för cyklister, och hjälmen är bra om man känner sig säkrare med den, men det är inte samma sak som hjälmplikt.
Säkerheten ska ökas med säkra skol- och pendlingsvägar med bra gc-vägar där de behövs och bra övergångsställen/cykelpassager.
Det är såklart mycket enklare och billigare för politiker att besluta om hjälmplikt än att reservera pengarna för att höja säkerheten på riktigt.