Men svårt att klippa gräset...

• Arg
Veronica.
  • Laddar…
Tiger79 skrev:
Men svårt att klippa gräset...
Ja, är den nedgrävd så är det nog riktigt jobbigt att klippa gräset...varför nån skulle få för sig att så gräs under en nedgrävd studsmatta kan man ju fundera över 😉 Är den inte nedgrävd är det väl bara att flytta på den när man vill klippa gräset alt investera i den alltmer populära robotgräsklipparen...

F
Per Eskilsson skrev:
Synd att inte några studsmatteleverantörer verkar ha några studsmattor som är konstruerade så. Vår nergrävda studsmatta North nånting är 28 cm hög. Det hade varit bättre och snyggare om den låg dikt an med gräset.
Det skulle ju vara fullt möjligt att gräva en grop med plan botten och ställa en konventionell studsmatta på botten. Då kan man ju själv bestämma hur tight mot gräsmattan man lägger den. Bara se till att man får ut (och in) luften med.

• Gilla
Veronica. och 3 till
  • Laddar…
b8q skrev:
Nu växer det ju upp "inomhus-trampolinparker" överallt, så hemmastudsandet kanske börjar avta?
Man kan ju alltid hoppas.

Dub361 skrev:
Ja, är den nedgrävd så är det nog riktigt jobbigt att klippa gräset...varför nån skulle få för sig att så gräs under en nedgrävd studsmatta kan man ju fundera över 😉 Är den inte nedgrävd är det väl bara att flytta på den när man vill klippa gräset alt investera i den alltmer populära robotgräsklipparen...
Läs igen.

Mattan står utanför groppen.

• Arg
Veronica.
  • Laddar…
Dub361 skrev:
Bara att flyttta? Typ runt 100kg.

• Ledsen
Veronica.
  • Laddar…
Tiger79 skrev:
Läs igen.

Mattan står utanför groppen.
Läs vad igen? Antingen gräver man väl ner studsmattan= mattan står i gropen, eller har man benmonterad studsmatta på gräsmattan och då har man ingen grop? möjligt att det finns extremvarianter som är jobbiga att flytta, själv har jag inte stött på nån än som 2 vuxna inte orkat flytta på några meter än

• Gilla
Veronica.
  • Laddar…
Marlen Eskilsson skrev:
Just det, 6000 barn skadade sig bär de hoppade studsmatta, men 10 000 barn skadade sig när de cyklade. Dags att förbjuda barn att cykla utan nät ;)

Sedan kan du kolla konsekvenserna av barnfetma pga inaktivitet.

Det är farligt att leva, men vi lever bara en gång, vad vi vet.
Känns ju verkligen som ett genomtänkt argument att man påpekar hur farligt något ANNAT är när man får veta att det man själv har genomfört är farligt...

Jag menar, det blir ju inte direkt mindre farligt att ta bort skyddsnätet bara för att det är farligare att cykla!

Mina barn utnyttjar skyddsnätet vid princip varje hoppsession. Givetvis är det mindre farligt om mattan är i marknivå, men det är likväl ett relativt högt fall som kan ge stora skador helt i onödan, med tanke på att nät finns!

Eller ska vi sluta med cykelhjälm för att det är farligare att spela fotboll? Lägga av att använda bilbältet för att det är farligare att... Löjligt!

• Gilla
  • Älska
Veronica. och 8 till
  • Laddar…
harry73
Jag tycker faktiskt att vi ska sluta med cykelhjälm. Jag tycker att det är idiotiskt att folk försöker vika ihop sina barn för att något j*vla f-bolag påstår att barn ska sitta bakåtvänd tills de fyller 18.
Hela vår curlingsäkerhetstänket gör att det är roligare och spela tv-spel än att sätta på sin skyddsutrustning och leka ute.
Och såklart får inte mina barn göra allt och ska de ha på sig bilbälte och mycket mer, men det är så lätt att gå till överdrift.

• Gilla
  • Arg
Veronica. och 1 till
  • Laddar…
harry73 skrev:
Jag tycker faktiskt att vi ska sluta med cykelhjälm. Jag tycker att det är idiotiskt att folk försöker vika ihop sina barn för att något j*vla f-bolag påstår att barn ska sitta bakåtvänd tills de fyller 18.
Hela vår curlingsäkerhetstänket gör att det är roligare och spela tv-spel än att sätta på sin skyddsutrustning och leka ute.
Och såklart får inte mina barn göra allt och ska de ha på sig bilbälte och mycket mer, men det är så lätt att gå till överdrift.
Jag hoppas att du är ironisk. Cykelhjälm är kanonbra och billig livförsäkring som i dag dessutom finns i massor snygga modeller. curla barn är en sak, dumdristighet en annan.

• Gilla
Roffe_riff
  • Laddar…
harry73
Nej, inte ironisk

• Wow
Veronica.
  • Laddar…
F
harry73 skrev:
Nej, inte ironisk
Bara naiv och dum alltså.

Vi har växt upp utan cykelhjälm och tycker det är konstigt och fult. Ungarna vet inget annat och har absolut inga planer på att cykla utan. En cykelhjälm är allt annat än en show stopper. Det ligger närmare till hands med ett totalt krav på cykelhjälm oavsett ålder än att kravet skulle försvinna.

• Gilla
  • Ledsen
Veronica. och 3 till
  • Laddar…
Det finns alltså idag levande människor som anser att cykelhjälm skulle vara något negativt?

Jag måste erkänna att jag är en smula förvånad.

• Gilla
  • Wow
Veronica. och 4 till
  • Laddar…
harry73
Hittade följande text (på engelska med effekter av hjälmplikt i Sverige (eller icke effekter snarare).

https://ecf.com/news-and-events/new...e-helmet-wearing-among-young-swedish-cyclists

Jag tycker att vi ska investera i säkerhet för cyklister, och hjälmen är bra om man känner sig säkrare med den, men det är inte samma sak som hjälmplikt.

Säkerheten ska ökas med säkra skol- och pendlingsvägar med bra gc-vägar där de behövs och bra övergångsställen/cykelpassager.
Det är såklart mycket enklare och billigare för politiker att besluta om hjälmplikt än att reservera pengarna för att höja säkerheten på riktigt.

• Gilla
  • Arg
Veronica. och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.