1 767 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Gräva för ny dränering
Jag ska gräva för ny dränering ca 1,5 - 2 m djup. Jag har fått ett pris på 2 000 kronor / löpmeter inklusive ny dränering, isolering och återfyllnad. Jag bor i Stockholm. Är det ett rimligt pris?
Hej.
Hur långt är ett snöre...Skämt åsido.
*Är det före eller efter rotbidrag?
*Skall överblivet materiel köras bort?
*Hur skall återställning göras, grovplanering eller hel återställning med färdig yta?
*Är det bra tillgänglighet och gott om utrymme runt hus?
*Är det inräknat att mura hålkärl mellan platta och vägg?
*Är eventuell blästring av fasad med i pris för att få bort evt gammalt tätskikt?
*Vilken typ av isolering talar vi om?
Som du ser så är det en hel massa faktorer som spelar in när det gäller löpmeterpris. Min erfarenhet av dräneringar i Sthlm är att det ofta är återfyllt med skitmaterial runt hus, dvs gamla byggrester, sten osv. Är det Pordrän eller Isodrän vi talar om så får du inte återfylla med dyligt material.
.
Hur långt är ett snöre...Skämt åsido.
*Är det före eller efter rotbidrag?
*Skall överblivet materiel köras bort?
*Hur skall återställning göras, grovplanering eller hel återställning med färdig yta?
*Är det bra tillgänglighet och gott om utrymme runt hus?
*Är det inräknat att mura hålkärl mellan platta och vägg?
*Är eventuell blästring av fasad med i pris för att få bort evt gammalt tätskikt?
*Vilken typ av isolering talar vi om?
Som du ser så är det en hel massa faktorer som spelar in när det gäller löpmeterpris. Min erfarenhet av dräneringar i Sthlm är att det ofta är återfyllt med skitmaterial runt hus, dvs gamla byggrester, sten osv. Är det Pordrän eller Isodrän vi talar om så får du inte återfylla med dyligt material.
.
Pris jag söker är
- före Rotavdrag
- Överblivet material skall köras bort
- Grovplanering (grusbädd)
- Det är full tillgänglighet runt fastigheten
- Inga hålkärl mellan platta och vägg
- exkl blästring
- Isodrän 100 mm
Troligtvis är det dåligt fyllnadsmaterial eftersom det är en gammal kåk så man måste räkna med nytt material (grus etc).
- före Rotavdrag
- Överblivet material skall köras bort
- Grovplanering (grusbädd)
- Det är full tillgänglighet runt fastigheten
- Inga hålkärl mellan platta och vägg
- exkl blästring
- Isodrän 100 mm
Troligtvis är det dåligt fyllnadsmaterial eftersom det är en gammal kåk så man måste räkna med nytt material (grus etc).
Klicka här för att svara