1 553 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
gratis program CAD
Är det en mindre arbete som går fort så brukar AutoCad ha 30 dagars provperiod om det räcker för ditt behov.L Lelleirra skrev:
Lättast om man inte är van är att köra CAD är att köra någon provversion av lämpligt PDF-program. Med reservation för att du har ritningen i PDF.
Ex Bluebeam.
Problemet med AutoCAD är att det krävs insticksprogram för att rita installationer, ex MagiCad. De brukar inte finnas i demoversioner.
I mitt yrke kör jag AutoCad med Magicad tillägget.
Då finns symboler etc klara att användas.
Ex Bluebeam.
Problemet med AutoCAD är att det krävs insticksprogram för att rita installationer, ex MagiCad. De brukar inte finnas i demoversioner.
I mitt yrke kör jag AutoCad med Magicad tillägget.
Då finns symboler etc klara att användas.
Ska du bara ha cad-bitarna så är ju Fusion360 gratis för hobby-användare och kan en hel del.
Men det är ju inte speciellt lämpat för el-cad och du kan inte köra instick på ett vettigt vis i gratisversionen.
Men det är ju inte speciellt lämpat för el-cad och du kan inte köra instick på ett vettigt vis i gratisversionen.
Klicka här för att svara