Min tomt består av sand, sand och sand. Har grävt stenkista, vilket i sig är helt meningslöst i denna överdränerade mark, stenkistan grävdes ca 2,5 djup och jag skulle kunna leverera resterna till en beachvolleyklubb. I vår ämnar jag så gräsmatta på denna sandstrand. Min frågor är:

1. Hur skall jag denna sandlåda förberedas? Hur mycket jord behöver jag fylla med?
2. Är det några förberedelser jag bör göra redan nu? Sättningar etc.
 
Jag skulle säga 15 cm jord ovanpå sanden så du får ett näringslager för gräset att växa i. Om du kan så planera ut sand och jord nu i höst så får det ligga till sig över vintern. Det kommer att sätta sig lite och då kan du finjustera och så till våren.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.