2 188 läst ·
12 svar
2k läst
12 svar
Gräsklippning längs motorväg?
Vägrenen röjs både för att hålla bra sikt
och för att ha god vattenavrinning från vägen och för att det ska torka upp fortare. Utan kontinuerligt underhåll får sly fäste som är mer besvärligt och kostsamt att få bort.
På motorväg är det minst lika viktigt att ha god sikt i vägrenen som på andra vägar.
och för att ha god vattenavrinning från vägen och för att det ska torka upp fortare. Utan kontinuerligt underhåll får sly fäste som är mer besvärligt och kostsamt att få bort.
På motorväg är det minst lika viktigt att ha god sikt i vägrenen som på andra vägar.
Man behöver klippa årligen för att det inte ska bli sly, det skulle kosta ännu mer att hålla efter om man inte klipper.
Ärligt talat så ser jag mindre arbetare som klipper vägkanter nuthomas33 skrev:
Förutom att det är uppenbara säkerhetsaspekter med kortklippt vegetation långs våra vägar så är det ju så att det ser trevligare ut. Men det är klart, ser man inte nyttan med klippt gräs efter vägen ser man heller inte skönheten i det 
Klicka här för att svara
