Min gamla stiga gräsklippare orkar inte driva, när jag kör utan skydddskåpan set man att den hoppar över kopplingen, det är kedjedrift på den

Det verkar som du själv hittade felet

P
L Leowixy skrev:
Min gamla stiga gräsklippare orkar inte driva, när jag kör utan skydddskåpan set man att den hoppar över kopplingen, det är kedjedrift på den
En villa med andra ord..
Ska sitta en plast bussning där.. kan vara den som är slut..

Maskintok skrev:
En villa med andra ord..
Ska sitta en plast bussning där.. kan vara den som är slut..
Ok, ska kolla det

P
L Leowixy skrev:
Ok, ska kolla det
Motor med kedjedrivning och en synlig sträckare utrustad med en plastrulle i ett byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

kollar man framför kedjan så ser man en sträckare.. Med en plastrulle..

Maskintok skrev:
[bild]

kollar man framför kedjan så ser man en sträckare.. Med en plastrulle..
Ok, tack, men det är en äldre maskin jag har, det finns bara staget att sträcka kedjan med mellan kugghjulen tyvärr ingen plast eller nylonrulle

P
L Leowixy skrev:
Ok, tack, men det är en äldre maskin jag har, det finns bara staget att sträcka kedjan med mellan kugghjulen tyvärr ingen plast eller nylonrulle
Kan kedjan hoppa så är antingen drev dåligt eller så är kedjan för lång.

Maskintok skrev:
Kan kedjan hoppa så är antingen drev dåligt eller så är kedjan för lång.
Tack för alla förslag, men proplemet kvarstår. Kedja och drev är ok, me går det lite för tungt på drivhjulen hoppar kopplingen ur, fast jag håller nere reglaget, kan det vara så enkelt att vajern har blivigt för "mjuk"

P
L Leowixy skrev:
Tack för alla förslag, men proplemet kvarstår. Kedja och drev är ok, me går det lite för tungt på drivhjulen hoppar kopplingen ur, fast jag håller nere reglaget, kan det vara så enkelt att vajern har blivigt för "mjuk"
bilder?

Tänkte att jag "snor" tråden då jag har problem i samma område och i samma maskin...

Har problem med att hävarmen heter den det? Den där drivhjulet sitter i och drivkedjan löper runt...då jag lägger i backen så slår hävarmen ner breve växellådan.
den håller sig alltså inte i framåt riktning, vilket i sin tur sen gör att maskinen hugger fast Och slutar fungera..

är ee någon som har tips på hur jag kan åtgärda problemet alt har bild på hur er ser ut?

Mvh
..

P
Soc Soc skrev:
Tänkte att jag "snor" tråden då jag har problem i samma område och i samma maskin...

Har problem med att hävarmen heter den det? Den där drivhjulet sitter i och drivkedjan löper runt...då jag lägger i backen så slår hävarmen ner breve växellådan.
den håller sig alltså inte i framåt riktning, vilket i sin tur sen gör att maskinen hugger fast Och slutar fungera..

är ee någon som har tips på hur jag kan åtgärda problemet alt har bild på hur er ser ut?

Mvh
..
bilder?

Maskintok skrev:
bilder?

Absolut . Här kommer de.

• Närbild på ett rostigt kedjedrev samt en bultad beslagdel på gul maskinutrustning.
    Skapa konto
  • Närbild på en rostig kedja och en gul maskindel med smuts och däckdetalj i förgrunden.
    Skapa konto
  • Närbild på delar av en gul gräsklippare och kedjedrift, med synliga smuts och gräsrester.
    Skapa konto
P
Soc Soc skrev:
Absolut . Här kommer de.
sträckaren skall vara skruvad i chassit så den lutar framåt..
bulten skall igenom hålet.. Och sedan så anpassar man längden efter sträckningen..

Maskintok skrev:
sträckaren skall vara skruvad i chassit så den lutar framåt..
bulten skall igenom hålet.. Och sedan så anpassar man längden efter sträckningen..

Kanon tackar !

• Gilla
1
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.