Skulle behöva en extra parleringplats på tomten under den tiden husvagnen är hemma. Men funderar på att bara göra två spår av gräsarmering eller plattor ut i gräsmattan. Men hittar en rad olika plastarmering men ingenstans man kan köpa detta.
Känns som smidigaste sättet och slippa gräva för mycket då det på detta område ligger både fiberkabel och el.
Någon som har några tips?

De "stora" plattleverantörerna (St Eriks, Benders, Flisby etc) har samtliga gräsarmering av olika slag. Personligen föredrar jag de i betong framför plastnäten man kan se på vissa håll. Plastnäten brukar i mina ögon se ganska kassa ut.

Eftersom du bara behöver två spår blir det inte så mycket grävande. Men om du vill ha plastnät verkar det finnas att få tag på lite här och där. Tog en leverantör på måfå och här är återförsäljarna https://www.plastmo.se/återförsäljare/fristående-återförsäljare.aspx

Kollade på gräsarmering för flera år sedan, det jag kommer ihåg var att dom var fruktansvärt dyra.

Har du väldigt mjuk mark på din gård? själv så förvarar jag båten och släpvagn på gräsmattan utan extra underlag vid längre förvaring kan hjulen sjunka ner men de stiger upp tillbaka själv efteråt.

Om du vill ha en specifik plats lägg betongplattor där hjulen och eventuellt stödbenen kommer behöver troligtvis inte större jobb än att gräva ur så de kommer i nivå med marken så gräsklipparen slipper över.

R
Dressa gräsmattan med sand där du skall ha vagnen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.