Varje fastighet har rätt att borra efter vatten. Iofs tråkigt om du skulle råka borra i samma spricka som din granne, men inte kan han göra nåt. Men ni riskerar att båda få dåligt med vatten. Vad DU däremot kan göra är att ta ut en hydrogeolog som hittar en spricka/åder som inte är gemensam med din grannes. Då får både du och din granne bra och mycket vatten. En sådan undersäkning kostar ca 5-7.000 kronor.