47 614 läst ·
174 svar
48k läst
174 svar
Grannens staket - Nätstaket
Allvetare
· Tullinge
· 6 040 inlägg
Det vore ju enkelt att få få TS' barn att förstå är att bollar etc som hamnar hos grannen är borta/förlorade för alltid dvs får inte hämtas. Jag skulle själv inte acceptera att grannbarn tar sig in i min trädgård där jag har min lösspringande vakthund. Jag har välskyltat elstängsel men risken finns ju att ungarna inte stänger grinden.
Barn måste få vara barn trots att man har en granne som inte gillar barn. Barnen måste få spela fotboll pch köra med mopeder när dom har åldern inne. I somras gnällde hon tom att do. Körd wmoppe förbi hennes hus, vi har servitut på hennes väg för att kunna ta oss ut till stora vägenT TypRätt skrev:Jag menar vad jag säger med Djävulens advokat, jag tror nog helt på TS här, sätter man taggtråd mot sina grannars barn har man minst en skruv lös (enligt mig) men 8 barn kan nog uppfattas som rätt störande och är de inte extremt väluppfostrade o enbart dansar med pinnar och tygband till klassisk musik på tomten förstår jag hur någon som vill vara för sig själv o inte vill bli störd går upp i linningen. Jag har två barn o det händer att jag vill dra taggtråd runt mig själv.![]()
Även barn bör visa hänsyn till sin omgivning och det är föräldrarnas uppgift att lära sina barn det. Om grannen klagade över att en femtonåring använde vägen enbart som tillfart/utfart har hon fel - är det så att mopeden är trimmad eller liknande eller femtonåringen körde fram och tillbaka på vägen för skojs skull har hon rätt.
Så kan du ju inte säga heller. Så du skulle säga till dina barn sitt på en filt och rör dig inte för grannen blir arg då?yonna skrev:
Det vore ju enkelt att få få TS' barn att förstå är att bollar etc som hamnar hos grannen är borta/förlorade för alltid dvs får inte hämtas. Jag skulle själv inte acceptera att grannbarn tar sig in i min trädgård där jag har min lösspringande vakthund. Jag har välskyltat elstängsel men risken finns ju att ungarna inte stänger grinden.
Barn måste få vara barn och då röra på sig och leka. Och det kanake händer att 1 boll varje år åker över till henne, det är ju inte så att det händer varje dag precis.
Hennes väg är den vägen vi måste använda för att ta oss ut från vår tomt.1 16386 skrev:Även barn bör visa hänsyn till sin omgivning och det är föräldrarnas uppgift att lära sina barn det. Om grannen klagade över att en femtonåring använde vägen enbart som tillfart/utfart har hon fel - är det så att mopeden är trimmad eller liknande eller femtonåringen körde fram och tillbaka på vägen för skojs skull har hon rätt.
Vi har 2 pojkar som kör moped och vi kan ju lixom inte säga till dom, "nu får ni boka tid så ni kommer hem samtidigt"
Det är ingen som. Säger att våra barn inte tar hänsyn till grannarna...yonna skrev:
Som sagt vägen måste användas när vi ska ta oss ut.
Och vi måste ju få röra oss fritt och barnen få leka på. Tomten, då kan det hända att en boll eller freesbee åker över till henne.
Moderator
· Stockholm
· 57 826 inlägg
Om dett med staket var något som kom nu när ni flyttade in, så måste det ju vara något med er som hon retar sig på. Vilket i så fall troligen är hennes problem. Men det kan ändå vara vettigt att fundera över om det är något man kan göra för att minska spänningen.
Här har vi en barnfamilj som granne, det kommer över lite bollar till oss som jag kastar tillbaka vid tillfälle. Barnen vågar inte klättra över staketet, trots att vi sagt att det är helt OK, och lätt att ta sig över. Jag har bara pekat ut ett hörn där vi har en väldigt känslig magnifik buskpion, att just där är det bra om de inte klätrar över. Men de vågar ändå inte.
Det där med saketets placering, det verkar vara lite olika bud i tråden om hur man skall tolka "5cm in". Jag tolkar att TS menar att grannen byggt staketet 5 cm in på sin egen tomt, andra verkar tolka att grannen har byggt dte 5 cm in på trådskaparens tomt. Vilket är rätt?
Här har vi en barnfamilj som granne, det kommer över lite bollar till oss som jag kastar tillbaka vid tillfälle. Barnen vågar inte klättra över staketet, trots att vi sagt att det är helt OK, och lätt att ta sig över. Jag har bara pekat ut ett hörn där vi har en väldigt känslig magnifik buskpion, att just där är det bra om de inte klätrar över. Men de vågar ändå inte.
Det där med saketets placering, det verkar vara lite olika bud i tråden om hur man skall tolka "5cm in". Jag tolkar att TS menar att grannen byggt staketet 5 cm in på sin egen tomt, andra verkar tolka att grannen har byggt dte 5 cm in på trådskaparens tomt. Vilket är rätt?
Det finns inget som säger att barn måste störa sina grannar. Jag hade inte heller uppskattat fotbollar och annat flygande in på min tomt.K Knasen36 skrev: