B BSOD skrev:
Det är ju underhållsfritt. Vad är det för skötsel som fattas enligt dig?
Ja det ska väl ibte hänga över på våran tomt? Det står inte rakt för 5 öre
 
  • Gilla
hsd
  • Laddar…
Oavsett vad man får göra på sin tomt, så är det inte ett dugg lagligt att spänna upp taggtråd som hänger in på någon annans tomt. Om det var mina barn som hade grannens taggtråd i ögonhöjd hade i alla fall jag gått till polisen.
 
  • Gilla
  • Ledsen
Lintto1 och 7 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Oavsett vad man får göra på sin tomt, så är det inte ett dugg lagligt att spänna upp taggtråd som hänger in på någon annans tomt. Om det var mina barn som hade grannens taggtråd i ögonhöjd hade i alla fall jag gått till polisen.
Polisen gav även dom godkänt som kommunen gjorde. Man får sätta upp taggtråd på sitt staket.
Vilket är helt sjukt. Men hon vet att skadar barnen sig så får hon stå för kostnader.
 
  • Gilla
Polyester och 1 till
  • Laddar…
Sätt upp ett eget staket av trä på er sida så slipper ni se det
 
  • Gilla
Lintto1 och 8 till
  • Laddar…
K Knasen36 skrev:
Polisen gav även dom godkänt som kommunen gjorde. Man får sätta upp taggtråd på sitt staket.
Vilket är helt sjukt. Men hon vet att skadar barnen sig så får hon stå för kostnader.
Sa polisen att det var ok på er sida gränsen?
 
Hep Hep skrev:
Sa polisen att det var ok på er sida gränsen?
Underhålls fritt staket får stå på tomtgräns. Men hon satte 5 cm in.
 
  • Gilla
Big-H
  • Laddar…
K Knasen36 skrev:
Om. Man så kunde. Då blir det hål i staketet
Det är det redan......
 
  • Haha
leffeisala
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Oavsett vad man får göra på sin tomt, så är det inte ett dugg lagligt att spänna upp taggtråd som hänger in på någon annans tomt. Om det var mina barn som hade grannens taggtråd i ögonhöjd hade i alla fall jag gått till polisen.
Tror jag inte. Jag tror att du hade klippt bort det.
 
  • Gilla
Rotekopp
  • Laddar…
Visst, men nu har ni taggtråd inne på er sida, vilket inte är tillåtet för grannen att sätta upp. Jag skulle gett grannen valet att ta bort det själv, eller se mig knipsa bort det. Väldigt svårt att tro att jag skulle riskera något rättsligt för den manövern.

Sedan finns inte ”tomtgräns” annat än i teorin. I verkligheten står varje del av ett staket på den ena eller andra sidan gränsen och man har inte rätt att sätta något en enda millimeter på fel sida.
 
  • Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
K Kane skrev:
Tror jag inte. Jag tror att du hade klippt bort det.
Du tror nog rätt. Om jag ska vara helt ärlig hade jag förmodligen inte ens förvarnat innan jag knipsat om jag inte var på väldigt gott humör den dagen.
 
  • Gilla
Kane och 1 till
  • Laddar…
Sätt ett staket som du gillar på din sida av tomtgränsen, vad är problemet?
 
  • Gilla
  • Wow
Bobookajkaj och 19 till
  • Laddar…
Du har fått flera bra tips. Plantera en thuja häck, om taggtråden är ett problem bygg ett staket för att täcka det.

Du kommer inte vinna över henne.
så bättre att dölja
 
  • Gilla
Bobookajkaj och 7 till
  • Laddar…
P
K Knasen36 skrev:
Grannen har efter mycket tjaffs mellan oss satt upp underhållsfritt staket sånt staket med hål i (fårstaket) eller vad man ska kalla det. Det fick tydligen sättas i tomtgräns, hos satte det 5 cm in. Men ska det inte skötas av henne ändå?

Just nu så bojnar det på flera ställen och böjer sig lixom inte på våran tomt.
Och inte nog med det så har hon satt taggtråd uppe på staketet.

Vi har ingen bra grannkontakt sen vi flyttade in. Det går inte att prata med henne. [bild]
Är du säker på att tomtgränsen ÄR där du tror den är ?
Finns gränsrör nerslagna på den biten staketet står ?
 
  • Gilla
leffeisala och 2 till
  • Laddar…
Jag är ganska säker på att taggtråd är förbjudet att sätta upp nu för tiden.
 
Du får väl ställa en häst på din sida, det är förbjudet med taggtråd i häststängsel. ;)
 
  • Haha
  • Gilla
Fartland och 11 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.