Generellt har vi inga problem med grannarna, lev och låt leva ni vet :)

Vi bor i ett större villaområde som är byggt i etagé, vi har alltså några villor snett ovanför vårt hus..

Nu är det så att en av dessa grannar har monterat upp en strålkastare, gissningsvis 1000W på ca 1.8m höjd över marken.. iom. att vårt hus är beläget lite längre ned samt ca 80m bort så lyser denna ljuskälla rakt in på vår tomt, lyser upp hela vår altan samt snett in genom våra fönster!

Extremt störande då tomten förvandlas från natt till dag när vi svänger upp på vår garageuppfart, släpper ut hundarna i vår egen trädgård, eller vistas på altanen

Den rackaren verkar gå på rörelsevakt också.. ungefär 5-6 gånger per kväll tänds/släcks den,
förmodligen om en katt springer förbi, ett träd rörs av vinden osv..

Nu undrar jag, vad kan vi göra för att få till en lösning på detta problem?

Tips och råd emottages tacksamt!

Luftgevär,granater eller ta upp det med de boende!

Mvh fremax

• Gilla
Daniel_N och 2 till
  • Laddar…
Börja med att prata vänligt med dem. Om de är ovilliga att hjälpa till kan du återkomma..

I
Absolut, ta ett snack med dem.
Det är ju bra att ha upplyst så man slipper kringstrykare, jag har det själv men inga 1000watt, lite smålampor runt huset bara.
Så om han dämpar belysningen till några hundra watt och ställer rörelsevakten så att den inte reagerar på smådjur tror jag inte det besvärar mer.

80m bort så kan inte problemet vara alltför stort tycker jag. Jag själv har många 500w med rörelsevakter.
Prata med grannen och be honom rikta om lampan eller byta till en svagare.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.