Min granne vill ta bort gemensamt träd för att hon säger att stammen växer in i hennes vedskjul. Jag vill ha kvar trädet. Det är massa ekorrar som springer just i dom här granarna.
Jag tycker det känns idiotiskt att bygga så nära tomtgränsen och dessutom mot gemensamma träd. Hur hade ni gjort? Kan jag behöva betala skadestånd till grannen när den vuxit in i huset?
Jag tycker det känns idiotiskt att bygga så nära tomtgränsen och dessutom mot gemensamma träd. Hur hade ni gjort? Kan jag behöva betala skadestånd till grannen när den vuxit in i huset?
Det står på tomtgränsen. Gamla granar. Planterades antagligen för väldigt längesedan för att markera vart gränsen går då det är flera på en rad. Inte jag eller grannen som satt domAlfredo skrev:
Vad har grannen för rätt att ha ett vedskjul vid tomtgränsen. Är det några begränsningar i kommunens regler för fastigheterna avseende användning intill tomtgränser?
Det kan kanske vara rimligare att flytta vedskjulet än att fälla trädet?
Är det tydligt vilken sida av gränsen som trädet har sin mesta del på?
Det kan kanske vara rimligare att flytta vedskjulet än att fälla trädet?
Är det tydligt vilken sida av gränsen som trädet har sin mesta del på?
Dett ser ut som att vedskjulet är väldigt lågt vilket gör att trädet knappast kan skada de på många år. Dessutom är väl knappast skjulet så ömtålig att det inte tål lite tryck från ett träd.
Nä, stå på dig och låt ekorrarna hoppa vidare I granen.
Nä, stå på dig och låt ekorrarna hoppa vidare I granen.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Grannen vill sätta häck i tomtgräns
Häckar, Buskar & Träd -
Grannen gör nytt staket och vill nyttja del av min tomt.
Utbyggnad och tillbyggnad -
Grannen vill vika upp sin takpapp under vår takplåt, fackmannamässigt att göra detta?
Tak & Vind -
Hur ska man tänka här? Grannen vill bygga ett attefallshus 60cm från vår fasad
Bygglov -
Privat väg skadas vid regn. Grannen vill att vi bekostar diken.
Juridik