Min granne vill ta bort gemensamt träd för att hon säger att stammen växer in i hennes vedskjul. Jag vill ha kvar trädet. Det är massa ekorrar som springer just i dom här granarna.
Jag tycker det känns idiotiskt att bygga så nära tomtgränsen och dessutom mot gemensamma träd. Hur hade ni gjort? Kan jag behöva betala skadestånd till grannen när den vuxit in i huset?

• Trädstam växer in i sidan på ett vedskjul, trädets struktur och skjulets tak och vägg syns i närbild.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
På vilket sätt är det gemensamt? Råkar det bara stå mitt på gränsen eller är det ett träd som ni gemensamt beslutat om och planterat?

Alfredo Alfredo skrev:
På vilket sätt är det gemensamt? Råkar det bara stå mitt på gränsen eller är det ett träd som ni gemensamt beslutat om och planterat?
Det står på tomtgränsen. Gamla granar. Planterades antagligen för väldigt längesedan för att markera vart gränsen går då det är flera på en rad. Inte jag eller grannen som satt dom

Vad har grannen för rätt att ha ett vedskjul vid tomtgränsen. Är det några begränsningar i kommunens regler för fastigheterna avseende användning intill tomtgränser?
Det kan kanske vara rimligare att flytta vedskjulet än att fälla trädet?
Är det tydligt vilken sida av gränsen som trädet har sin mesta del på?

• Gilla
Intet
  • Laddar…
Dett ser ut som att vedskjulet är väldigt lågt vilket gör att trädet knappast kan skada de på många år. Dessutom är väl knappast skjulet så ömtålig att det inte tål lite tryck från ett träd.
Nä, stå på dig och låt ekorrarna hoppa vidare I granen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.