77 772 läst ·
138 svar
78k läst
138 svar
Grannen stör sig på solreflexer
Så småningom skriver din granne ett brev till dig att det var roligare med solkatter. Det finns folksom älskar att klaga på allt och alla.Aprilmaj skrev:
Efter 50 kluriga ,roliga,uppblåsta,snälla,kloka,svar,ger jag upp
.Klättrar på taket,tar bort lilla vingen,fixerar fast hölje,sprejar svart bilfärg ,,kryper på uppfarten till grannens hus ,och gör bot .
Fast innan dess,...överväger att köpa billiga solglasögon. och lägga de i grannens postlåda.
Ignorerar ,missnöje, uppmaningar,kravbrev,angivelser , och ilskna grannar,som i pandemitider leker kvaterspoliser.
Finns också människor som saknar självinsikt och social kompetens. Vi har fått höra EN sida av storyn här. Det räcker inte för att dra några säkra slutsatser.K Karelen skrev:
Kära Forum,har tackat för mig redan två gånger, nu tackar jag Er igen
.,Att grannen störde sig på "solreflexer".
var troligen ämne som berörde alla,och envar ,.av döma av lösningar/förslag (nästan 140 inlägg)
Jag trodde aldrig att det ska väcka så många känslor, både positiva och negativa.
På slutet gav sig några till och med på varandra, in på livet....respekt.
Vill bara mildra stämningen ,att att" solreflexer" är borta från grannens hus.
Ha det bäst i sommar
Aprilmaj.
var troligen ämne som berörde alla,och envar ,.av döma av lösningar/förslag (nästan 140 inlägg)
Jag trodde aldrig att det ska väcka så många känslor, både positiva och negativa.
Ha det bäst i sommar
Aprilmaj.
Uppdatera oss gärna när/om nästa klagomål kommer så ska vi hjälpa dig lösa problemetAprilmaj skrev:
Kära Forum,har tackat för mig redan två gånger, nu tackar jag Er igen
Ha det bäst i sommar
Aprilmaj.
"Typ, svensk att reagera"?? Är du rasist? Inte konstigt att Sysmali FRÅGAR om alla grannar har problem med er/dig eftersom du i ett tidigare inlägg skrev om "5 fulla pärmar med bilder, utlåtande från myndigheter, beslut..." vidare: "ensam ägare till bästa tomten, tjej och utan svensk make." du antyder rasistiska motiv och offerkofta på. Du har börjat ge igen skriver du, och hämnden består bla i detta med din blanka pryl som irriterar grannen, då tycker du att de ska sitta någon annanstans...Aprilmaj skrev:
Jag tycker DU låter som en besvärlig granne. Karma finns, tänk lite större!
Jag har inte sett att TS skrivit att hon av hämndlystnad köpte sin blanka pryl för att irritera grannen, jag tror - utan att säkert veta - att hon köpte den för att hon tyckte att den var fin och/eller fyllde en önskad funktion. Att sedan grannen blir irriterad på solkatterna är inte uttänkt innan utan det bara blev så.R Rådbråkad skrev:
Nåväl, solkatterna är numera ett minne blott och förhoppningsvis är både TS och grannarna glada.
Jo, men du klippte bort resten som visar att inlägget knappast var seriöst...Stickan56 skrev:
Menar du att detta jag citerar från samma meddelande också har hänt då?
”Klättrar på taket,tar bort lilla vingen,fixerar fast hölje,sprejar svart bilfärg ,,kryper på uppfarten till grannens hus ,och gör bot .
Fast innan dess,...överväger att köpa billiga solglasögon. och lägga de i grannens postlåda.
Ignorerar ,missnöje, uppmaningar,kravbrev,angivelser , och ilskna grannar,som i pandemitider leker kvaterspoliser.”
Tja, om 85% verkar oseriöst, så sänker det trovärdigheten på de resterande 15%.T TowaTei skrev:
Bilderna var svåra att tolka tyckte jag. Den ser mörk OCH blank ut. Tuppkammen kan ev. vara målad, men väldigt svårt att se...
Strunt samma. Problemet är ju löst, så nu är allt ljust och vackert!
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 290 inlägg
Å andra sidan verkar det vara samma bilder som i första inlägget.....
Skall vi prata om vad som är seriöst i denna tråd så blir det en helt annan diskussion.Nissens skrev:
Jo, men du klippte bort resten som visar att inlägget knappast var seriöst...
Menar du att detta jag citerar från samma meddelande också har hänt då?
”Klättrar på taket,tar bort lilla vingen,fixerar fast hölje,sprejar svart bilfärg ,,kryper på uppfarten till grannens hus ,och gör bot .
Ignorerar ,missnöje, uppmaningar,kravbrev,angivelser , och ilskna grannar,som i pandemitider leker kvaterspoliser.”
Jag tog bara med det som var relevant för att svara på din fråga.
Stickan