Aprilmaj Aprilmaj skrev:
Efter 50 kluriga ,roliga,uppblåsta,snälla,kloka,svar,ger jag upp
.Klättrar på taket,tar bort lilla vingen,fixerar fast hölje,sprejar svart bilfärg ,,kryper på uppfarten till grannens hus ,och gör bot .
Fast innan dess,...överväger att köpa billiga solglasögon. och lägga de i grannens postlåda.
Ignorerar ,missnöje, uppmaningar,kravbrev,angivelser , och ilskna grannar,som i pandemitider leker kvaterspoliser.
Så småningom skriver din granne ett brev till dig att det var roligare med solkatter. Det finns folksom älskar att klaga på allt och alla.

• Wow
  • Gilla
  • Haha
Aprilmaj och 2 till
  • Laddar…
P
K Karelen skrev:
Så småningom skriver din granne ett brev till dig att det var roligare med solkatter. Det finns folksom älskar att klaga på allt och alla.
Finns också människor som saknar självinsikt och social kompetens. Vi har fått höra EN sida av storyn här. Det räcker inte för att dra några säkra slutsatser.

• Gilla
  • Arg
jenhul och 3 till
  • Laddar…
Kära Forum,har tackat för mig redan två gånger, nu tackar jag Er igen
.,Att grannen störde sig på "solreflexer".
var troligen ämne som berörde alla,och envar ,.av döma av lösningar/förslag (nästan 140 inlägg)
Jag trodde aldrig att det ska väcka så många känslor, både positiva och negativa.
På slutet gav sig några till och med på varandra, in på livet....respekt.
Vill bara mildra stämningen ,att att" solreflexer" är borta från grannens hus.
Ha det bäst i sommar
Aprilmaj.

• Gilla
optimum och 2 till
  • Laddar…
P
Aprilmaj Aprilmaj skrev:
Kära Forum,har tackat för mig redan två gånger, nu tackar jag Er igen
.,Att grannen störde sig på "solreflexer".
var troligen ämne som berörde alla,och envar ,.av döma av lösningar/förslag (nästan 140 inlägg)
Jag trodde aldrig att det ska väcka så många känslor, både positiva och negativa.
På slutet gav sig några till och med på varandra, in på livet....respekt.
Vill bara mildra stämningen ,att att" solreflexer" är borta från grannens hus.
Ha det bäst i sommar
Aprilmaj.
Uppdatera oss gärna när/om nästa klagomål kommer så ska vi hjälpa dig lösa problemet :p

• Gilla
  • Haha
Appendix och 7 till
  • Laddar…
Aprilmaj Aprilmaj skrev:
Typ, svensk att reagera (inlägg från Sysmali) att "Alla" grannar har problem med oss. Nej,bara två,de mest pådrivande.
Därför att, jag har börjat ge igen.Som katt bland hermeliner,ensam ägare till bästa tomten,tjej och utan svensk make.
Då ska man inte tro,att man är någonting,ordning i ledet.
"Typ, svensk att reagera"?? Är du rasist? Inte konstigt att Sysmali FRÅGAR om alla grannar har problem med er/dig eftersom du i ett tidigare inlägg skrev om "5 fulla pärmar med bilder, utlåtande från myndigheter, beslut..." vidare: "ensam ägare till bästa tomten, tjej och utan svensk make." du antyder rasistiska motiv och offerkofta på. Du har börjat ge igen skriver du, och hämnden består bla i detta med din blanka pryl som irriterar grannen, då tycker du att de ska sitta någon annanstans...
Jag tycker DU låter som en besvärlig granne. Karma finns, tänk lite större!

• Gilla
Enolf och 7 till
  • Laddar…
j.erkers
R Rådbråkad skrev:
/... / Du har börjat ge igen skriver du, och hämnden består bla i detta med din blanka pryl som irriterar grannen /... /
Jag har inte sett att TS skrivit att hon av hämndlystnad köpte sin blanka pryl för att irritera grannen, jag tror - utan att säkert veta - att hon köpte den för att hon tyckte att den var fin och/eller fyllde en önskad funktion. Att sedan grannen blir irriterad på solkatterna är inte uttänkt innan utan det bara blev så.

Nåväl, solkatterna är numera ett minne blott och förhoppningsvis är både TS och grannarna glada.

• Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
Nissens
Synd att vi inte fick veta hur det löstes, om det nu gjorde det. ;)

Nissens Nissens skrev:
Synd att vi inte fick veta hur det löstes, om det nu gjorde det. ;)

Ett tips är annars att läsa TS inlägg lite noggrannare, tex inlägg #46 ;)

• Gilla
Stickan56 och 2 till
  • Laddar…
Nissens
T TowaTei skrev:
Ett tips är annars att läsa TS inlägg lite noggrannare, tex inlägg #46 ;)
Det kanske är fel på mig, men jag hittar ingenting om HUR det hela löste sig, bara att solkatten försvann. Kanske kan du ge besked?

Stickan56
Aprilmaj Aprilmaj skrev:
Efter 50 kluriga ,roliga,uppblåsta,snälla,kloka,svar,ger jag upp
.Klättrar på taket,tar bort lilla vingen,fixerar fast hölje,sprejar svart bilfärg
@Nissens
Jag citerar texten från #46.

Stickan

Nissens
Stickan56 Stickan56 skrev:
@Nissens
Jag citerar texten från #46.

Stickan
Jo, men du klippte bort resten som visar att inlägget knappast var seriöst...
Menar du att detta jag citerar från samma meddelande också har hänt då?

”Klättrar på taket,tar bort lilla vingen,fixerar fast hölje,sprejar svart bilfärg ,,kryper på uppfarten till grannens hus ,och gör bot .
Fast innan dess,...överväger att köpa billiga solglasögon. och lägga de i grannens postlåda.
Ignorerar ,missnöje, uppmaningar,kravbrev,angivelser , och ilskna grannar,som i pandemitider leker kvaterspoliser.”

Nissens Nissens skrev:
Fast det är ju din egen värdering.

Var bilderna photoshoppade, menar du?

Nissens
T TowaTei skrev:
Fast det är ju din egen värdering.

Var bilderna photoshoppade, menar du?
Tja, om 85% verkar oseriöst, så sänker det trovärdigheten på de resterande 15%.
Bilderna var svåra att tolka tyckte jag. Den ser mörk OCH blank ut. Tuppkammen kan ev. vara målad, men väldigt svårt att se...
Strunt samma. Problemet är ju löst, så nu är allt ljust och vackert! :)

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Å andra sidan verkar det vara samma bilder som i första inlägget.....

• Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Stickan56
Nissens Nissens skrev:
Menar du att detta jag citerar från samma meddelande också har hänt då?

”Klättrar på taket,tar bort lilla vingen,fixerar fast hölje,sprejar svart bilfärg ,,kryper på uppfarten till grannens hus ,och gör bot .
Ignorerar ,missnöje, uppmaningar,kravbrev,angivelser , och ilskna grannar,som i pandemitider leker kvaterspoliser.”
Skall vi prata om vad som är seriöst i denna tråd så blir det en helt annan diskussion.
Jag tog bara med det som var relevant för att svara på din fråga.

Stickan

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.