68 940 läst ·
119 svar
69k läst
119 svar
Grannen satt lekställning i tomtgräns
Sida 1 av 8
Vår granne har satt en lekställning samt gungor nästan i häcken på sin sida så vi har fått dagis i vår trädgård känns det som, är detta ok? Den står längst ned i hans hörn så det stör inte honom men hans "hörn" är ju vår baksida där vi sitter och försöker få lite lugnt och ro...
Släpp det och gör något trevligt av dina lediga stunder istället....knappast värt att bli osams med granne för.....
Men finns det några regler för sådant? eller det är bara smälla upp sådana lekställningar med rutschkana osv sådant utan att ta hänsyn till grannar?
Misstänkte detta, har påtalat för grannen men de ville inte flytta den, får väl ställa nått för? Behöver man bygglov för en liten bod om man ställer den på hjul och kallar den för vagn?
Det är en sådan ställning som ser ut som en liten "borg" med kana, klättervägg och koja... det är ingen skönhet.
Typ en sådan här:
http://www.annonsera.se/images/01374/0/kltterstllning-jungle-gym-villa_4f9ff7383ef55.jpg
http://www.annonsera.se/images/01374/0/kltterstllning-jungle-gym-villa_4f9ff7383ef55.jpg
Redigerat:
Troligen inte mycket att göra något åt....bygg ett plank så slipper du se den......
Att du inte tycker den är en skönhet tror jag faktiskt ingen bryr sig om....
Att du inte tycker den är en skönhet tror jag faktiskt ingen bryr sig om....
Fast om jag ska bygga plank måste väl grannen godkänna det?
Hur är det med avstånd från tomtgräns på sådant då? Det finns inget sådant heller?
Är det värt att bli osams med grannen om lekställningen? Om det är det så börja med att anmäl till kommunen....ställ upp ett löst plank och se vad som händer.....
Tycker de kunde tagit hänsyn till oss först och talat med oss, samt att det inte stör någon om de sätter den på andra sidan sin tomt, de satte den mot oss bara för där tyckte det att där var ett träd som "gjorde att det blåste mindre" fast på andra sidan tomten mot den andra grannen finns inget som stör, den grannen har sitt garage där.