87 035 läst ·
204 svar
87k läst
204 svar
Grannen har jättelik studsmatta på tomten ...
Göran.W
Verktygstokig
· skåne Tomelilla
· 3 114 inlägg
Göran.W
Verktygstokig
- skåne Tomelilla
- 3 114 inlägg
Självklart ska man fortsätta försöka prata med grannen.
Kunde även nämt att sunt förnuft borde använts av grannen från början vid placeringen av studsmattan.
Man ställer inte en studsmatta i tomt gränsen om det finns annan plats till det.
Kunde även nämt att sunt förnuft borde använts av grannen från början vid placeringen av studsmattan.
Man ställer inte en studsmatta i tomt gränsen om det finns annan plats till det.
Svenska Domstolar finns för att tolka svensk lag. Och de har tolkat den på det vis som jag har beskrivit tidigare.-MH- skrev:
Det finns ett flertal prejudicerande domar från både Hovrätt och Högsta Domstolen som stödjer mitt påstående.
En Prejudicerande dom gäller som tolkning av lagtexten tills en ev ny tolkning har gjorts av en högre instans eller att lagen har ändrats.
Jag skulle också tycka det vara intressant att få veta hur det gått för TS
Redigerat:
Medlem
· Stockholm
· 118 inlägg
Hej du!
Har själv samma problem höll jag på att säga men mina grannar brukar be ungarna hejda sig lite när vi sitter ute!
Ett tips, kanske inte så man ska göra egentligen, men sätt några högtalare på altanen och så fort ungarna börjar hoppa så trycker du på play med den här låten http://www.youtube.com/watch?v=ZThquH5t0ow på repeat, ungarna kommer definitivt tröttna efter 15e gången den spelas och så sluter du ner de slutar hoppa!
Sen kan du ju göra samma sak när de sitter och äter middag? på med http://www.youtube.com/watch?v=ZThquH5t0ow och öppna en bira så sitter du med ett par schysta hörselkåpor och läser tidningen på altanen!
Visst jävligt barnsligt men ibland fungerar inget annat!
Grannen kommer förr eller senare komma över och säga något i stil med "du vi sitter faktiskt och äter kan du inte sluta föra oljud!" Då kontrar du med "visst är det jobbigt när man inte får någon matro?"
Problem löst till 99% för grannen kommer fatta vinken och antingen be ungjävlarna hålla käften när de hoppar eller flytta studsmattan!
Barnsliga hälsningar!
Har själv samma problem höll jag på att säga men mina grannar brukar be ungarna hejda sig lite när vi sitter ute!
Ett tips, kanske inte så man ska göra egentligen, men sätt några högtalare på altanen och så fort ungarna börjar hoppa så trycker du på play med den här låten http://www.youtube.com/watch?v=ZThquH5t0ow på repeat, ungarna kommer definitivt tröttna efter 15e gången den spelas och så sluter du ner de slutar hoppa!
Sen kan du ju göra samma sak när de sitter och äter middag? på med http://www.youtube.com/watch?v=ZThquH5t0ow och öppna en bira så sitter du med ett par schysta hörselkåpor och läser tidningen på altanen!
Grannen kommer förr eller senare komma över och säga något i stil med "du vi sitter faktiskt och äter kan du inte sluta föra oljud!" Då kontrar du med "visst är det jobbigt när man inte får någon matro?"
Problem löst till 99% för grannen kommer fatta vinken och antingen be ungjävlarna hålla käften när de hoppar eller flytta studsmattan!
Barnsliga hälsningar!
Medlem
· Stockholm
· 118 inlägg
Edit: http://www.badgerbadgerbadger.com/ Funkar nog ocksåByggingenjören skrev:Hej du!
Ett tips, kanske inte så man ska göra egentligen, men sätt några högtalare på altanen och så fort ungarna börjar hoppa så trycker du på play med den här låten [länk] på repeat, ungarna kommer definitivt tröttna efter 15e gången den spelas och så sluter du ner de slutar hoppa!
Sen kan du ju göra samma sak när de sitter och äter middag? på med [länk] och öppna en bira så sitter du med ett par schysta hörselkåpor och läser tidningen på altanen!
Barnsliga hälsningar!![]()
Jag såg det lite senare, tråden kändes bekant. Sorry.Nyfniken skrev:
Nu har väl inte hoppandet kommit igång riktigt på allvar denna säsongen. Det blir bättre när man får egna barn även om det inte försvarar ett onormalt hoppande om kvällen.
Först och främst läs på vad charta 77 är för någon innan du förknippar den med vad man gjorde med oliktänkande, eller betraktade, i Sovjettidens kommunistiska länder. Allra helst genom ditt använda av det i något slags försök till motargumentation där... tja.janm skrev:charta77, denna omsorg om min mentala hälsa är en smula rörande... särskilt med tanke på ditt namn, i östblocket var det vanligt att folk som tyckte annorlunda förklarades vara "psykiskt sjuka".
För att svara på din fråga: nej, naturligtvis är det inte värt att någon skadar sig för att folk ska kunna fika i lugn och ro.
Min poäng, som uppenbarligen försvann i stenröset, är att med vissa människor spelar det ingen roll hur tydlig man är och hur mycket man pratar. Vill man komma nån vart med dom får man försöka se till att det man vill är i deras intresse.
En paragraph from protesten.
Din poäng försvann kanske i och med att du inte förtydliga den istället för att fortsätta motivera ditt ursprungliga förslag."Tens of thousands of citizens are not allowed to work in their own branches simply because they hold opinions which differ from official opinions. At the same time they are frequently the object of the most varied forms of discrimination and persecution on the part of the authorities and social organizations; they are deprived of any possibility of defending themselves and are virtually becoming the victims of apartheid."
Men frågan kvarstår.
Om man nu ger ett sådana här förslag och någon följer dom. Speciellt med den motiveringen bakom. Och de råkar ut för just det som man försöker avskräcka med.
Finns det någon som har rent samvete efteråt?
Men visst är det underligt att studsmattan ALLTID placeras vid tomtgränsen, så långt bort från den egna uteplatsen som möjligt?
Man borde få automatiskt beviljat bygglov för plank om grannen har en studsmatta inom 3 m från tomtgränsen...
Man borde få automatiskt beviljat bygglov för plank om grannen har en studsmatta inom 3 m från tomtgränsen...