158 497 läst ·
185 svar
158k läst
185 svar
Grannen fyller sin pool med vatten från våran grävda brunn
Skruva ur en propp då och skyll på något elfel vilket inte grannen kan göra något åt om proppskåpet sitter inne hos er,han har ju inte tillträde till er fastighet eller hur...om han proppsar på att få se proppskåpet hos er är det bara att neka tillträde ju...Ann-Marie Jansson skrev:
Kan du länka till den? Minns vagt att jag läst om det men minns inte alls vad det handlade om.Workingclasshero skrev:
Den sa jag som #21.......
Det finns en massa dåliga råd också....... kanske är marigt att veta vad som är bäst.
Försök tillföra något nästa gång du skriver ;-)
Tex, inte som mig nu som inte tillför något utan bara gnäller ;-)
Men, som tex att upphäva servitut, är det till fullo klarlagt att det är ett servitut? Hursom, TS tröttnade inte bara på grannen utan även på oss.
Hoppas verkligen TS kommer tillbaka med en lycklig utgång så det inte blir som den dyrbara hittade saken i en källarvägg.
Varför bråka då?Ann-Marie Jansson skrev:
Inget som är nödvändigt då förutom att du vill ha brunnen för sig själv till pool/gräsmatta när du sedan ändå har borrad brunn i framtiden...
A Allaaan skrev:
Det löser ju fortfarande inte problemet med att grannen tömmer källan till vatten, och att pumpen går torr
Det säkrar ju bara att TS har 300 liter vatten själv
Det är ingen större idé att ni lämna förslag på lösningar längre. TS lämnade sin tråd och tackade för sig i inlägg #92 och verkade inte speciellt intresserad av att få fler förslag.
Jag har ett tips till dig som jag har fått från en kamrat. Han ringde upp sin grannes föräldrar och broder för på ett vänligt sätt få råd om sin granne som förde oväsen jämt. Han frågade sonika om de kunde ge något råd. Han broder sade att "han e dum i hövvet" hade inte haft kontakt på flera år. Hans mamma sa att funkar inte första intrycket på han så är det kört. Hennes tips var att prova med ny person, tex. låtsas att ens kamrat hyrde del av huset och presenterade sig på ett positvt sätt med buller och bång! Tex bjuda på något.Ann-Marie Jansson skrev:Jag har aldrig haft någon förhoppning att detta problem ska få sin löning på detta forum jag har konmit med en fråga om problematiken som vi hamnat i.Jag betackar mig från ev tvekare som anser att jag ska lägga ut handlingar kring detta Har ni inget vättigt att tillföra kan ni vänligen låta bli att svara.Situationen är tillräckligt påfrestande för mig och min familj att också bli ifrågasatt är bara för mycket Nog om detta jag avslutar detta nu och tar det med Lantmäteriet förhoppningvis får vi en lösning
Skatteverket kan hjälpa dig med alla uppgifter som du behöver. Jag tror inte du har något att förlora på att försöka.
Redigerat av moderator:
Medlem
· Stockholm
· 4 491 inlägg
JEEJJJJ, Kung!!!! snyggt jobbat!P pegr skrev:Har haft exakt samma situation, vi har en borrad brun, grannen sålde sitt hus till ett vårdföretag som hade patienter där. Vattenförbrukningen sköt i höjden nått enormt. o vår pump gick mest konstant. Vi hade en vattenmätare på den o ville ha betalt för förbrukat vatten dock var servitutet skrivet på delad fast kostnad vilket gjorde att vi inte kunde ta ut nått för deras överförbrukning. För vår del var det enkelt, vi ströp vattnet så det bara pissade ur slangen. gick väl bara några timmar innan vårdpersonalen kom springandes o ojade sig. Jag sade att brunnen gått torr pga enormt vattenuttag, gick väl två veckor sedan hade dom tagit dit en brunnsborrningsfirma och så var vi av med dom.
Medlem
· Stockholm
· 4 491 inlägg
Bra srivet!Magnus Filip skrev:Jag har ett tips till dig som jag har fått från en kamrat. Han ringde upp sin grannes föräldrar och broder för på ett vänligt sätt få råd om sin granne som förde oväsen jämt. Han frågade sonika om de kunde ge något råd. Han broder sade att "han e dum i hövvet" hade inte haft kontakt på flera år. Hans mamma sa att funkar inte första intrycket på han så är det kört. Hennes tips var att prova med ny person, tex. låtsas att ens kamrat hyrde del av huset och presenterade sig på ett positvt sätt med buller och bång! Tex bjuda på något.
Skatteverket kan hjälpa dig med alla uppgifter som du behöver. Jag tror inte du har något att förlora på att försöka.
Min polare fick inte betalt för något grej, så han ringde upp snubbens chef, vänner, föräldrar, då löste det sig utan konflikt.
Redigerat av moderator:
Administrator
· Skåne
· 8 353 inlägg
Då återgår vi till att hjälpa TS med sin fråga. Jag har raderat off topic. Respektera att TS inte vill visa servitutet.
Den som har frågor om moderering och forumets inriktning är välkommen att diskutera det med mig via pm.
/Moderator
Den som har frågor om moderering och forumets inriktning är välkommen att diskutera det med mig via pm.
/Moderator
Administrator
· Skåne
· 8 353 inlägg
Ok, TS är införstådd med det.
Förtydligande fråga: Är TS införstådd med att det inte kommer vara möjligt att ge några relevanta svar?Marlen Eskilsson skrev:
Eller är TS införstådd i att TS behöver komplettera med mer information om avtalet?
(Enbart "ordnings-fråga" som absolut kan raderas senare. Om svaret är det första ser jag dock inget större behov av att hålla tråden öppen)
Administrator
· Skåne
· 8 353 inlägg
Ja, det tror jag.