14 664 läst ·
53 svar
15k läst
53 svar
Grannen från helvetet.
Svårt att se vad polisen kan göra, om man mot förmodan får dom att engagera sig så det ända de kan göra är att att prata med grannen. Vad kan de annars göra?Maskintok skrev:
många har väl ändå lite respekt för ordningsmakten... Så det kan ju lösa saken att vederbörande slutar upp med åtminstone det mesta av sina dumheter... Men kan ju även göra saken värre... svårt att veta..D Dr Jumping Jack skrev:
bästa vore isåfall att människan fick ett psykbryt medans polisen var där...
Jag har inte hört det men andra grannar + Danska vänner som besöker min svägerska hör det varje gångD Dr Jumping Jack skrev:Det där är ju oerhört svårt att komma åt. Om grannen kallar din svägerska för knarkare så är det förtal och kan anmälas. Om det nu har någon effekt. Det låter ju som grannen har någon psykisk sjukdom. Grannen skriker inte åt dig, skriver du, har du hört detta någon gång eller har du bara 2:ahands uppgift?
Eller så vänder hon på det.
”If You can’t beat them, join them.”
Bli vän med din fiende helt enkelt.
Kanske inte direkt nära vän, men att vända på det funkar ofta. Försöka att sakta närma sig, bjud på en lätt kopp kaffe, prata om sådant som intresserar grannen o låtsas vara intresserad och så vidare, så till slut så har man blivit lite mer ”polare.”
Svårigheten i den taktiken, om man lyckas, är väl i så fall att försöka hålla det på en så låg ”kompis”nivå så möjligt.
”If You can’t beat them, join them.”
Bli vän med din fiende helt enkelt.
Kanske inte direkt nära vän, men att vända på det funkar ofta. Försöka att sakta närma sig, bjud på en lätt kopp kaffe, prata om sådant som intresserar grannen o låtsas vara intresserad och så vidare, så till slut så har man blivit lite mer ”polare.”
Svårigheten i den taktiken, om man lyckas, är väl i så fall att försöka hålla det på en så låg ”kompis”nivå så möjligt.
Det har hon försökt med utan resultat. Ska tilläggas att min svägerska är vänligheten själv aldrig hört henne säga ett ont ord om någonK knipo skrev:Eller så vänder hon på det.
”If You can’t beat them, join them.”
Bli vän med din fiende helt enkelt.
Kanske inte direkt nära vän, men att vända på det funkar ofta. Försöka att sakta närma sig, bjud på en lätt kopp kaffe, prata om sådant som intresserar grannen o låtsas vara intresserad och så vidare, så till slut så har man blivit lite mer ”polare.”
Svårigheten i den taktiken, om man lyckas, är väl i så fall att försöka hålla det på en så låg ”kompis”nivå så möjligt.
Ingen av alla grannar som satt hårt mot hårt? Om man provat allt annat, och ifall grannen ändå är på en när man sköter sitt, så finns det nog inget mer att prova. Var ett monster mot henne (utan att överskrida lagen), troligtvis är hon vad vid att folk accepterar hennes beteende ifall det inte går att tala henne till rätta. Så kanske det blir tyst på henne sen. Det bästa vore förstås om hon skötte sitt och ni ert, men det verkar ju inte gå med denna granne.S Sickanmickan skrev:
Siggelito3000 skrev:
Ingen av alla grannar som satt hårt mot hårt? Om man provat allt annat, och ifall grannen ändå är på en när man sköter sitt, så finns det nog inget mer att prova. Var ett monster mot henne (utan att överskrida lagen), troligtvis är hon vad vid att folk accepterar hennes beteende ifall det inte går att tala henne till rätta. Så kanske det blir tyst på henne sen. Det bästa vore förstås om hon skötte sitt och ni ert, men det verkar ju inte gå med denna granne.[/nä ingen som sagt ett ljud till henne. Min svägerska har ignorerat henne fullständigt och inte svarat henne dom senaste 5 besöken i stugan men de tycks ju inte hjälpa de heller
Sickanmickan Klicka på svara och klicka sen under det inlägg du skall svara på och skriv din text så blir det rätt
Det låter lite som grannen har en psykisk störning, vi är ju flera som är inne på det. Tror inte det går att bromsa med att bemöta med att ”sätta henne på plats” tvärtom det är nog bara ”fotogen på brasan”. Det ända som sannolikt hjälper är medicinsk eller annan terapi och den är frivillig.Siggelito3000 skrev:
D Dr Jumping Jack skrev:Det låter lite som grannen har en psykisk störning, vi är ju flera som är inne på det. Tror inte det går att bromsa med att bemöta med att ”sätta henne på plats” tvärtom det är nog bara ”fotogen på brasan”. Det ända som sannolikt hjälper är medicinsk eller annan terapi och den är frivillig.[/QUOTE
är nog tyvärr såD Dr Jumping Jack skrev:
