M Michael_w skrev:
Nej, det ligger hos länsstyrelsen.
Inte online sedan 2023 så jag anar att altanen är kvar men jag kanske har fel?

S
M MetteKson skrev:
Precis, det som är en av frågeställningarna i TS ärende är snarare om han borde givits möjlighet till yttrande i bygglovsärendet gällande muren.
Exaktemente. Snubblade in i denna tråd från 2021. Håller med! Nyckeln är att (stöd)muren skulle överklagats. Hoppas det går att angripa!
Utan att ha läst de nästan 1000 inläggen, och utan att veta slutresultatet, kan jag säga att jag sympatiserar med TS.

Vid nyår har jag förstått att galenskapen tar ytterligare ett kliv framåt. Genom de nya byggreglerna.

Maalox
Jag följde upp detta ärendet med TS i PM härom året och har därmed lite mer info om utfallet hos LS.

Klurar bara på om det är kass att parafrasera ett PM — åsikter om det?

Klura på den så loggar jag på om 2-3 år 😀

• Haha
Pappa1986 och 2 till
  • Laddar…
M MrXman skrev:
Låter som att det borde finnas förutsättningar att överklaga på formella grunder, verkar som att kommunen tagit en del genvägar för att vara juste mot grannen. Även en stödmur ska väl kunna underhållas utan att man ska behöva gå in på er tomt och bygglovsbefriade altaner får inte heller läggas hur nära tomtgräns som helst, kolla vad kommunen skriver men normalt är det 4-4,5 meter.
Dom där 4.5 m finns inte längre, bara en praxis, och vad säger kommunens detaljplan, har varit oense om var staket skal dras, drog in det 50cm in på min tomt, så var det ur värden.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.