blackarrow blackarrow skrev:
Ställer inte kommunen krav på reningsverk då?
Varför då. Det är väl bara i vissa miljökänsliga områden kommunen har sådana krav.

Däremot kan det vara lite farligt att blanda in kommunen. De kan ju kräva att avloppsanläggningen ska ha högre kapacitet ifall fler hushåll är inkopplade. Har för mig att varje hushåll räknas som fem personer.
 
Nuvarande är stor. Ja.

Med tre fullstora brunnar och tre separata dräneringsrör för svartvatten i infiltrationen.

Ordentligt gjort.
 
L lbgu skrev:
Varför då. Det är väl bara i vissa miljökänsliga områden kommunen har sådana krav.
Nja, det kan påverkas av hur miljönaktivistiska anställde det finns på kommunen.
Och inte bara på regler, paragrafer och schablonberäkningar.
L lbgu skrev:
Däremot kan det vara lite farligt att blanda in kommunen. De kan ju kräva att avloppsanläggningen ska ha högre kapacitet ifall fler hushåll är inkopplade. Har för mig att varje hushåll räknas som fem personer.
Absolut farligt. Man hör så mycket. Jag känner en kille som grävde avloppdanläggningar i en kommun som "inventerade" och som hittade väl många avloppsanläggningar att underkänna på tveksam grund.
Det blev stopp på det.
 
Inget jag behöver vara orolig för.

Vid sommarstugan har vi ett traditionellt utedass. Multar så bra.
 
  • Haha
djanlov och 1 till
  • Laddar…
H Hybro skrev:
Inget jag behöver vara orolig för.

Vid sommarstugan har vi ett traditionellt utedass. Multar så bra.
Eller ,om man har tillräckligt långt till nästa granne, lägger man ner en extra septiktank så man kan skifta emellan dem. När man skiftat och tillräckligt lång tid gått för att innehållet i den fulla tanken ska ha rötat ut så gödslar man sin skog.
 
  • Haha
pacman42
  • Laddar…
H Hybro skrev:
Nuvarande är stor. Ja.

Med tre fullstora brunnar och tre separata dräneringsrör för svartvatten i infiltrationen.

Ordentligt gjort.
Har du avloppstillstånd?
 
Ett absolut nytt ord för mig.

Det du frågar efter får du förtydliga.
Mitt hus byggt 81
 
H Hybro skrev:
Ett absolut nytt ord för mig.

Det du frågar efter får du förtydliga.
Mitt hus byggt 81
På detta område har vi infört retroaktiva krav på tillstånd, bara att slanta upp för tillstånd och ny avloppsanläggning oavsett hur bra och välfungerande anläggning du har i dag.
 
J
F fribygg skrev:
På detta område har vi infört retroaktiva krav på tillstånd,
Vilka är vi i detta fall?
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
J Jansson69 skrev:
Vilka är vi i detta fall?
Samhället
 
Pellegnillot71
L lbgu skrev:
Eller så accepterar du att folk har ett liv. Hålla på att gnälla på TS för att det inte varit något livstecken på drygt 2 dygn tyder bara på att du är extremt självupptagen. Du har ungefär lika gott tålamod som min katt ;)
Hänvisar bara till andra click-baits där någon skriver något som får hela bygga hus communityt att diskutera vilt i veckor utan att ursprungstrådaren över huvudtaget visar något intresse....
Sen skulle jag rekommendera något nyttigare än taggtråd till frukost!
🤣🤣🤣
 
  • Gilla
nissenhj och 2 till
  • Laddar…
Pellegnillot71 Pellegnillot71 skrev:
Hänvisar bara till andra click-baits där någon skriver något som får hela bygga hus communityt att diskutera vilt i veckor utan att ursprungstrådaren över huvudtaget visar något intresse....
Sen skulle jag rekommendera något nyttigare än taggtråd till frukost!
🤣🤣🤣
Haha, låter snarare som du käkar taggtråden då du utan anledning klagar på andra. Om du anser det är ett problem att en tråd har för mycket trafik så är det ju väldigt logiskt att öka på trafiken ;)
 
  • Arg
nissenhj
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.