På konsumentens sida
· 3 620 inlägg
En radhusägare upptäckte att elräkningarna skenade, och det visade sig att grannen var orsaken.
Du kan läsa artikeln här: Granne stal el via förlängningskabel
Du kan läsa artikeln här: Granne stal el via förlängningskabel
Värmelampor drar en hel del, det vill man ju inte betala själv. Speciellt om det rör sig om en stor anläggning. Du får plats med många höns i ett radhus.
"radhusägaren blev uppriktigt oroad - den låg 300 procent över normalnivå" skulle jag med bli om någon drog min villaförbrukning * 3 genom en skarvsladd. Har grannen mätt på förimpedansen! 😱😂
"radhusägaren blev uppriktigt oroad - den låg 300 procent över normalnivå" skulle jag med bli om någon drog min villaförbrukning * 3 genom en skarvsladd. Har grannen mätt på förimpedansen! 😱😂
Redigerat:
Ja det är nog snabbt nedlagt och brott kam inte bevisas och knappast tillräckligt bevisvärde att säga att min elräkning brukar vara på xxx kWh och nu har grannen stulit all Ström som är över normala förbrukningen.
Kommer nog bli nära hopplöst att ge nåt straff till strömtjuven tyvärr.
Kommer nog bli nära hopplöst att ge nåt straff till strömtjuven tyvärr.
Brottet är väl inte så svårt att bevisa kanske. Däremot kan ersättningsyrkandet bli lite klurigt. ATT grannen har stulit el är ju inte så svårt att bevisa, om man nu ringt polisen först som kommer och knackar på och kan dokumentera vad som är inkopplat. Börjar man skrika först så kopplar de förstås ur lastenP polaris78 skrev:
Men hur mycket som stulits är ju svårare. Speciellt om inte husägaren har någon loggning själv.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 873 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 873 inlägg
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 641 inlägg

