• Haha
Claes Sörmland och 1 till
  • Laddar…
Det är väl ändå polisen som upprättar anmälan? D.v.s. husägaren anmäler till polisen, som upprättar en polisanmälan.
 
  • Gilla
  • Wow
Emil_L och 2 till
  • Laddar…
P Pibben skrev:
Det är väl ändå polisen som upprättar anmälan? D.v.s. husägaren anmäler till polisen, som upprättar en polisanmälan.
Kan man misstänka att du är den där som sabbar när nån ska berätta en rolig anekdot?
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Specialbrew och 100 till
  • Laddar…
P Pibben skrev:
Det är väl ändå polisen som upprättar anmälan? D.v.s. husägaren anmäler till polisen, som upprättar en polisanmälan.
Så infon på Polisens hemsida är riktad till poliser?
Kvinna med headset framför dator, videospelarknapp, svensk text relaterad till brottsanmälan och personuppgiftshantering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Workingclasshero och 6 till
  • Laddar…
Hade grannen hönshus? 🐔
 
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
jocek och 49 till
  • Laddar…
Värmelampor drar en hel del, det vill man ju inte betala själv. Speciellt om det rör sig om en stor anläggning. Du får plats med många höns i ett radhus.

"radhusägaren blev uppriktigt oroad - den låg 300 procent över normalnivå" skulle jag med bli om någon drog min villaförbrukning * 3 genom en skarvsladd. Har grannen mätt på förimpedansen! 😱😂
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
Klass0n och 12 till
  • Laddar…
Det läggs ner av polisen.Brott kan ej strykas.Vet av erfarenhet.
 
  • Gilla
uuu och 9 till
  • Laddar…
Det skulle nog bli selektivt nollsläpp om det var min granne.
 
  • Gilla
  • Haha
duell och 11 till
  • Laddar…
P
Ja det är nog snabbt nedlagt och brott kam inte bevisas och knappast tillräckligt bevisvärde att säga att min elräkning brukar vara på xxx kWh och nu har grannen stulit all Ström som är över normala förbrukningen.

Kommer nog bli nära hopplöst att ge nåt straff till strömtjuven tyvärr.
 
  • Gilla
redep och 2 till
  • Laddar…
Nissens
Det hade varit frestande att koppla in två faser på grannens sladd. 😂
 
  • Gilla
  • Haha
möyr och 50 till
  • Laddar…
P polaris78 skrev:
Ja det är nog snabbt nedlagt och brott kam inte bevisas och knappast tillräckligt bevisvärde att säga att min elräkning brukar vara på xxx kWh och nu har grannen stulit all Ström som är över normala förbrukningen.

Kommer nog bli nära hopplöst att ge nåt straff till strömtjuven tyvärr.
Brottet är väl inte så svårt att bevisa kanske. Däremot kan ersättningsyrkandet bli lite klurigt. ATT grannen har stulit el är ju inte så svårt att bevisa, om man nu ringt polisen först som kommer och knackar på och kan dokumentera vad som är inkopplat. Börjar man skrika först så kopplar de förstås ur lasten

Men hur mycket som stulits är ju svårare. Speciellt om inte husägaren har någon loggning själv.
 
  • Gilla
Nissens
  • Laddar…
Fairlane
Jag hoppas att det är en förlängningssladd för trefas?! Eller så har man väldigt låg strömförbrukning till att börja med.

Man undrar hur grannen tänkte (om han tänkte).
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Nissens
Fairlane Fairlane skrev:
Jag hoppas att det är en förlängningssladd för trefas?! Eller så har man väldigt låg strömförbrukning till att börja med.

Man undrar hur grannen tänkte (om han tänkte).
Ett radhus drar väl inte så mycket el från början tänker jag.
 
  • Gilla
martin43
  • Laddar…
Fairlane
Nissens Nissens skrev:
Ett radhus drar väl inte så mycket el från början tänker jag.
Spis etc drar ungefär lika mycket i ett radhus som i en villa. Drar grannen allt från en fas borde en säkring gått om inte husägaren knappt spenderar något alls.
 
  • Gilla
kisumisu och 1 till
  • Laddar…
Är det bara jag som är barnslig eller är det i sammanhanget jättekul med denna annonsen:

Skärmdump av text och annons. Handlar om höga elräkningar och olaglig energiavledning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
Fox Lane och 34 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.